  • 21. Data: 2010-01-04 10:55:24
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Myślałem o czymś takim
    > http://www.allegro.pl/item868449753_fuji_finepix_s20
    0_exr.html.

    Chcesz sprzedać lustro, za które może weźmiesz 2500 zł :

    http://www.allegro.pl/item874822519_nikon_d90_nikon_
    18_105ed_ladowarka_akumulator.html

    i kupić za kilkaset złotych taniej hybrydę? Jaki sens tego posunięcia?

  • 22. Data: 2010-01-04 10:58:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 11:52:35 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości
    0_exr.html.

    > Powtarzam: zapomnij.

    Dokładnie. Akurat fotografowanie ruchu kompaktem to jeden z najgorszych
    pomysłów. Chyba że pytajnika zadowoli uzysk 20% zdjęć (trafiony AF,
    uchwycona sekwencja ruchu). I ISO do 400, no może w porywach 800. I
    realnie nikły wpływ na GO.

    > Jesli juz to lepiej Lumixa G1 z kitem. Cena podobna.

    Lub któraś z lowendowych lustrzanek - w tym przypadku może większy sens
    miałby któryś z niższych/starszych Nikonów, tak żeby choć część
    akcesoriów została.

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-01-04 10:58:58
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Jesli juz to lepiej Lumixa G1 z kitem. Cena podobna.

    A czy szybkość AF będzie porównywalna z lustrzanką?
    P.

  • 24. Data: 2010-01-04 10:59:11
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhshe1$l0k$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    >wina Outlook Expressa z którego jest wysyłany post, nie mojego czytnika,
    >więc nic z tym u siebie nie zamierzam robić

    Jeżeli chodziło Ci o mime, to juz zmieniłem tak aby i Tobie było dobrze.

    Pozdrowienia
    zorro

  • 25. Data: 2010-01-04 11:02:49
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    0_exr.html.

    > Chcesz sprzedać lustro, za które może weźmiesz 2500 zł :
    > i kupić za kilkaset złotych taniej hybrydę? Jaki sens tego posunięcia?

    Chce sprzedac lustro, obiektyw 18-200vr, lampe, plecak na to wszystko i
    jeszcze pare gratow zwiazanych z posiadaniem lustrzanki.

    Na kompakt chciałbym wydac tak ok 1500 zł. Więc troche by zostało jednak.

    Ale widze, że chyba nie zbyt to realne. Nie kupie kompaktu ktory nadałby się
    do opisanego wczesniej zastosowania.

    Pozdrawiam
    zorro

  • 26. Data: 2010-01-04 11:12:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 11:52, de Fresz pisze:

    > Rzecz w tym, że te "błędy" u większości nie występują, pojawiają się
    > dopiero w Twoich cytatach.

    Błędem jest brak deklaracji kodowania w nagłówku posta, śmieci w poście
    są tylko wynikiem. Ty taką deklarację masz, osoby którym zwróciłem uwagę
    nie mają.

  • 27. Data: 2010-01-04 11:15:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 11:54, de Fresz pisze:

    > Chyba jednak Twojego, skoro w kilku innych czytnikach problem nie
    > występuje.

    Zadaj sobie trud sprawdzenia co jest w netetykiecie na ten temat.

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

  • 28. Data: 2010-01-04 11:16:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 11:59, zoor pisze:

    > Jeżeli chodziło Ci o mime, to juz zmieniłem tak aby i Tobie było dobrze.

    Dziękuję.

  • 29. Data: 2010-01-04 11:19:42
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedys robiłem fotki kompaktem i najbardziej przeszkadzała mi w nim zwłoka (od
    > nacisniecia do pstryknieciamijało tak dużo czasu, że pies potrafił 2 razy
    > zmienic pozycje). Dopiero po zakupie lustra zobaczyłem dodatkowe plusy takie
    > jak GO, akceptowalne wysokie iso, zalety raw.
    >
    > Nie ma kompaktu typu hybryda, ktory byłby zblożony czasem reakcji do lustra?
    > Jakis Fuji np?

    Sam oceń na ile wystarczy ci szybkość hybrydy.
    Mogę porównać dane Lumixa FZ38 (inne nowe hybrydy mają porównywalną szybkość) i
    twojego D90.
    Jeśli chodzi o takie parametry jak czas ustawiania AF i czas reakcji na
    naciśnięcie spustu to D90 jest około 1,5 razy szybszy od FZ38 pod warunkiem, że
    działa w trybie lustra. Natomiast w trybie Live View D90 działa ponad dwukrotnie
    wolniej od FZ38!

    Bardziej znaczące są różnice w odstępach pomiędzy kolejnymi zdjęciami. FZ38
    potrzebuje od 4 (JPEG) do 10 (RAW) razy więcej czasu pomiędzy kolejnymi
    pstryknięciami!
    Czyli w hybrydzie po zrobieniu zdjęcia odpoczywasz około od 1s (JPEG L) do 3,5s
    (RAW), natomiast w lustrzance trzeba trochę potrenować palec aby nadążyć
    wykorzystywać pełną szybkość.

    Więcej danych na www.imaging-resource.com

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 30. Data: 2010-01-04 12:03:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Co najbardziej ceniłem w tym zestawie? Stosunkowo niskie szumy
    > przy ISO 800 - 1600. Możliwość zastosowania małej GO (zrobic na
    > ringu tak zdjecie psa aby inne były prawie nie widoczne,
    > portret), i przede wszystkim NATYCHMIASTOWA REAKCJA APARATU NA
    > NACISNIECIE SPUSTU. O tyle wazne, że zdjecia psow to reportaz o
    > biegajacych psach. Ceniłem sobie też RAW i prostote obsługi -
    > dużo funkcji na wierzchu bez wchodzenia w menu ekranowe.

    > Czego nie potrzebuje w aparacie? Robienia filmów, uchylnych
    > minitorków, gpsów, rozpoznawania usmiechu oraz "lajfviu"

    Nie chcesz filmowac biegajacych pieskow ?
    Nie chcesz miec zabezpieczonego LCD - bo taka zaleta z uchylnego
    ekranu, o ile da sie odpowiednio obrocic.

    > I teraz pytanie najważniejsze. Czy zrobi mi to wszystko KOMPAKT?
    > Jaki?

    Generalna odpowiedz - nie.
    Trzeba by sie dobrze naszukac odpowiedniego modelu.

    Niestety - kompakt to kiepska kontrola nad GO, czasem nawet brak
    przyslony, wolna reakcja, gorsza matryca, czesto dodatkowo kiepska
    lampa blyskowa.
    Ostatnio tez brak wizjera - czyli szybkie zuzycie baterii

    Nie jestem pewien czy niektore cechy nie sa immanentne,
    przynajmniej obecnie - np wolna reakcja, bo focus musi dzialac z
    matryca glowna ..

    > Ile moge wydać? Jak najmniej.
    > Powiedzmy najpierw do 1000 zł. Bedzie coś? Jak nie to drugie
    > bardziej podejscie 1500 zł.

    Zacznij od ogladania tych 900-1000zl - generalna zasada - im
    drozszy tym bardziej rozbudowany :-(
    Na szczescie w pogoni za miniaturyzacja czesc sie zle trzyma w
    rekach, wiec sporo mozna odrzucic na poczatku :-)

    >A skoro i to za mało no to max 2000zł.

    A to juz chyba lustro mozna kupic ?

    J.