  • 1. Data: 2010-01-04 01:17:00
    Temat: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

  • 2. Data: 2010-01-04 02:26:15
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 02:17, Marcin [3M] wrote:
    > http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

    No i który jest najmniejszy?
    http://a.img-dpreview.com/Previews/SamsungNX10/image
    s/compared3.jpg

    Owszem, samsung, ale ile? różnica nie tak znów wielka jak z obiektywem,
    szkoda że nie puścili czegoś w stylu GF1 czy też EP-1, właśnie od tego
    powinni raczej zacząć.

    Fajnie że jest konkurencja i owszem ten aparat najbardziej pasuje mi z
    całej trójki (panas, olek, samsung), ale nie mogę im wybaczyć braku IS w
    body :(
    Duże plusy za 30/2 i za ekran. EVF za to taki sobie, a matryca jeśli taka
    jak w k20d to też na start ma tak 2 lata w tył w stosunku do reszty.
    Oczywiście fizyczna wielkość matrycy na plus w stosunku do E systemu :)

    W sumie, jak by wypuścili wersję bez lampy, bez EVF, za to mniejszą, może
    też tańszą to chętnie bym kupił z naleśnikiem.

    No i price: TBA, czyli poczekamy pewnie chwilkę. Mam wrażenie, że to nie
    będzie olkowa cena z kosmosu, ale aparat będzie tańszy (i deko gorszego
    sortu). Coś w końcu z tego segmentu trzeba by kupić. Póki co specyfikacją
    zdecydowanie najfajniej wypada samsung dla mnie, chociaż w każdym coś mi
    się nie podoba. No i właśnie niewiadomo jak z ceną.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-01-04 07:26:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

    Nie wroze sukcesu...

    Byly jakis plotki n/t ceny z 30/f2?

  • 4. Data: 2010-01-04 07:36:21
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wroze sukcesu...

    Możesz się pomylić - w końcu to szajsung, a jeszcze ma adapter do
    pentaksowych szkieł ... może dorobią drugi, do np. canonowskich, albo
    nikonowskich? :)

  • 5. Data: 2010-01-04 07:36:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 02:17, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

    smierc lustra nieuchronnie zbliza sie.
    poczekajmy na N d 5 - i c1d mark 5 przewiduje ze beda juz bez
    lustra.

  • 6. Data: 2010-01-04 09:34:00
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    XX YY pisze:

    > smierc lustra nieuchronnie zbliza sie.

    eee... nie wierze. Ja nie lubię lifeview z wielu przyczyn i myślę
    że nie jestem jedynym klientem firm produkujących aparaty fotograficzne
    z takim zdaniem. ;)

    IMHO samsung się do tych firm nie zalicza nawet jeśli to tylko metka.

    > poczekajmy na N d 5 - i c1d mark 5 przewiduje ze beda juz bez
    > lustra.

    Poczekajcie.

    --
    Łukasz Bąk

  • 7. Data: 2010-01-04 09:43:10
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

    > No i który jest najmniejszy?
    > http://a.img-dpreview.com/Previews/SamsungNX10/image
    s/compared3.jpg

    > Owszem, samsung, ale ile? [...]

    Z tabeli wynika, że jednak G1, niewiele bo niewiele, ale jednak :)

    > Fajnie że jest konkurencja i owszem ten aparat najbardziej pasuje mi z
    > całej trójki (panas, olek, samsung), ale nie mogę im wybaczyć braku IS w
    > body :(

    Też mnie to zdziwiło. Nie wiem jak obecnie wygląda współpraca Samsunga z
    Pentaksem, ale chyba nie najlepiej (o ile w ogóle jest), skoro zamawiali
    szkła z IS zamiast wykorzystać rozwiązania stabilizacji matrycy.
    Druga rzecz, to nie zauważyłem, aby była opcja histogramu na żywo, ale
    to jest pewnie do poprawienia z kolejnym firmware, o ile zechcą dodać.
    W sumie, to pomijając aspekt ceny, gdyż ta nie za bardzo jest jeszcze
    znana w przypadku Samsunga, na dzień dzisiejszy mimo wszystko lepiej się
    chyba prezentują propozycje Olka i Panasa w postaci EP2 i GF1.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-01-04 09:44:50
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > smierc lustra nieuchronnie zbliza sie.
    > poczekajmy na N d 5 - i c1d mark 5 przewiduje ze beda juz bez
    > lustra.

    Jak sie pojawia 2-3 MPikselowe malogabarytowe wyswietlacze ( takie o
    wielkosci 2x3cm )...
    Zastanawiam sie, na ile przeszkadzac bedzie opóznienie w stosunku do
    "rzeczywistosci".

  • 9. Data: 2010-01-04 10:14:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 10:43:10 +0100, mt <t...@i...pl> said:

    s/compared3.jpg

    > Z tabeli wynika, że jednak G1, niewiele bo niewiele, ale jednak :)

    Co ciekawe ze zdjęcia wychodzi coś odwrotnego.

> [...]
    > z Pentaksem, ale chyba nie najlepiej (o ile w ogóle jest), skoro
    > zamawiali szkła z IS zamiast wykorzystać rozwiązania stabilizacji

    Możliwe że na stabilizację matrycy zabrakło miejsca - to w końcu crop
    x1.5, a nie x2.

    > Druga rzecz, to nie zauważyłem, aby była opcja histogramu na żywo, ale
    > to jest pewnie do poprawienia z kolejnym firmware, o ile zechcą dodać.

    To jeszcze egzemplaż przedprodukcyjny, ale zakładam że w finalnej
    wersji na pewno będzie.

    > W sumie, to pomijając aspekt ceny, gdyż ta nie za bardzo jest jeszcze
    > znana w przypadku Samsunga, na dzień dzisiejszy mimo wszystko lepiej
    > się chyba prezentują propozycje Olka i Panasa w postaci EP2 i GF1.

    Uczciwiej byłoby porównywać z G1 w momencie jego premiery - m43 ma bądź
    co bądź za sobą rok obecności na rynku, nie wspominając o 2
    zaangażowanych w ten system firmach. Mnie najbardziej ciekawi w
    Samsungu sprawność AF - szybkość i działanie w słabym świetle oraz
    lagi. Bo np. fpsy wychodzą marnie, nie ze względu na szybkość kłapania,
    ale żałosny bufor - 3 rawy, 10 jpg. Trochę słabiej od Olka i wyraźnie
    gorzej od Panasa (zobaczymy jeszcze na ile podawane przez koreańczyków
    dane okażą się przystające do rzeczywistości).

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-01-04 10:14:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 08:26:50 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said: