  • 41. Data: 2010-01-04 12:47:21
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 13:38:51 +0100, "Wojtekk" <u...@w...pl> said:

    > W hybrydach da się.

    Zwłaszcza tych z matrycą 1/2.3... :-P

    > te bardziej zaawansowane mają tryb A

    A nawet i M. Wiele to na GO nie pomaga.

    > W wyśszych modelach nie ma drastycznj różnicy przy pojedynczych zdjęciach w
    > porównaniu z lustrami.

    W teorii. I może niektórych syntetycznych testach. W praktyce - ogromna.

    > Problem jednak jest istotny w szybko następujących po sobie zdjęciach.

    Też.

    > Też mniejsze rozmiary, a w związku z tym mniejsze baterie.
    > Ale jak da się wycisnąć 400-500 fotek, to jest akceptowalne zużycie :)

    Ile znasz takich kompaktów?

    de Fresz

  • 42. Data: 2010-01-04 12:55:39
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsnpu$801$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Kolejne dziecię neostrady, które nie potrafi ustawić czytnika. Jakoś się
    > umawialiście na zlot tutaj?

    Ma troche racji.
    Zobacz co zrobiłes. Miałeś do mnie pretensje, że ŚMIECE na grupie.
    Faktycznie miałem źle ustawione MIME. Natychmiast przestawiłem i jest dobrze
    także u Ciebie.
    Gdyby chodziło Ci tylko o poinformowanie mnie o tym fakcie to mogłeś to
    zrobić na priv i po sprawie. A tak napisałeś o błędnym ustawieniu czytnika,
    nic nie pisząc jednocześnie na tremat problemu wątku (kompakt/lustro).
    Zrobiłeś na grupie ŚMIEC! Mało tego. Napisałeś juz w tym wątku kilka
    pościków i żaden na temat wątku. To już ŚMIECI, a nie śmieć. Mało tego,
    sprowokowałeś innych aby odpisali Tobie. A przecież miałes sprawe do mnie i
    powinienes napisac to w prywatnym poście.
    Rozumiesz już?
    Nie? To jeszcze raz.
    Natychmiast po informacji od Ciebie o błędzie w czytniku, zrobiłem poprawkę
    i poinformowałem o tym. A Ty piszesz w załóżonym przeze mnie watku dalej
    jakieś cuda dotyczące netykiety, ustawień itd... Jak nie chcesz mi pomóc to
    przynajmniej nie zasmiecaj mojego wątku. Napisałem tutaj z prośbą o pomoc, a
    teraz naprawde trudno jest mi z tego wyciągnąć to co wartościowe z pomiędzy
    plew. Proszę nie pisz już nic wiecej na tematy netykiety i ustawień, a jak
    musisz to napisz sobie swoj wątek. OK?

    Pozdrawiam
    zorro

  • 43. Data: 2010-01-04 13:06:33
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:
    [...]
    > W teorii. I może niektórych syntetycznych testach. W praktyce - ogromna.

    I tak i nie :) W praktyce też może nie być różnic. Nie wiem z jakich
    odległości i na jakich ogniskowych pytający fotografuje te pieski, ale
    może wystarczy wyłączyć w cholerę AF w kompakcie, ustawić ostrość na
    hiperfokalną i opóźnienie AF-a będzie zerowe, więc jedyne opóźnienie
    będzie wynikało z reakcji aparatu na wciśnięcie spustu, a to we
    współczesnych kompaktach (przynajmniej tych lepszych) jest praktycznie
    niezauważalne.

    --
    marcin

  • 44. Data: 2010-01-04 13:24:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 14:06:33 +0100, mt <t...@i...pl> said:

> [...]
    > będzie wynikało z reakcji aparatu na wciśnięcie spustu, a to we
    > współczesnych kompaktach (przynajmniej tych lepszych) jest praktycznie

    Mam prośbę, weź jakiś współczesny kompakt do ręki, obierz sobie jakiś
    ruchliwy cel w średnich warunkach oświetleniowych, ustaw jak napisałeś
    i pochwal się efektami, zwłaszcza stosunkiem kadrów zamierzanych do
    osiągniętych. Eksperyment powtórz z byle jakim lustrem.

    de Fresz

  • 45. Data: 2010-01-04 13:31:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 13:55, zoor pisze:

    > Ma troche racji.
    > Zobacz co zrobiłes. Miałeś do mnie pretensje, że ŚMIECE na grupie.
    > Faktycznie miałem źle ustawione MIME. Natychmiast przestawiłem i jest
    > dobrze także u Ciebie.

    O wywołanie takiej reakcji mi chodziło.

    > Gdyby chodziło Ci tylko o poinformowanie mnie o tym fakcie to mogłeś to
    > zrobić na priv i po sprawie.

    Wielu użytkowników ma nieprawdziwe maile w nagłówkach. Poza tym
    zwrócenie uwagi na grupie rodzi nadzieję, że INNI też przeczytają i
    poprawią ustawienia.

    > A tak napisałeś o błędnym ustawieniu
    > czytnika, nic nie pisząc jednocześnie na tremat problemu wątku
    > (kompakt/lustro).

    Wybacz, ale nie byłem w stanie w ogóle sensownie przeczytać co
    napisałeś. Jak miałbym więc odpisać?

    > Zrobiłeś na grupie ŚMIEC! Mało tego. Napisałeś juz w
    > tym wątku kilka pościków i żaden na temat wątku. To już ŚMIECI, a nie
    > śmieć.

    Ponieważ zamiast poprawić błąd kilka osób poczuło się urażonych tym, że
    śmiem zwracać uwagę, bo U NICH DZIAŁA. Zastanów się, co stałoby się,
    gdyby nie odpisali, że u nich działa i że się czepiam? Zastanów się, kto
    śmieci w takim razie?

    > Mało tego, sprowokowałeś innych aby odpisali Tobie.

    Jeśli zwrócenie uwagi, że masz błędnie ustawiony czytnik uważasz za
    prowokacyjne, to nie mam więcej pytań. Dobrze że nic o chamstwie nie
    napisałem...

    > A przecież
    > miałes sprawe do mnie i powinienes napisac to w prywatnym poście.

    Kupa osób ma nieprawdziwe adresy w nagłówkach i z zasady nie odpisuję na
    te adresy bez wcześniejszej konsultacji, że w ogóle warto.

    > Rozumiesz już?
    > Nie? To jeszcze raz.
    > Natychmiast po informacji od Ciebie o błędzie w czytniku, zrobiłem
    > poprawkę i poinformowałem o tym.

    No i doskonale. Tylko nie rozumiem, dlaczego inni napisali że
    niepotrzebnie się o to pieklę? Skąd się myślisz ten śmietnik wziął?

  • 46. Data: 2010-01-04 13:44:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No i doskonale. Tylko nie rozumiem, dlaczego inni napisali że
    > niepotrzebnie się o to pieklę? Skąd się myślisz ten śmietnik wziął?

    Z Twojego czepiania sie _publicznie_.
    Bylo zwrocic uwage mailem.

  • 47. Data: 2010-01-04 13:46:29
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Chce sprzedac lustro, obiektyw 18-200vr, lampe, plecak na to wszystko i
    > jeszcze pare gratow zwiazanych z posiadaniem lustrzanki.

    No tak, ale weźmiesz za to niewiele więcej na allegro, bo sprzęt jest
    używany. Te dodatki, czyli plecak i "graty" pójdą raczej jako gratis do
    całości, więc zysk żaden...

    > Nie kupie kompaktu ktory nadałby się do opisanego wczesniej zastosowania.

    Bo chyba takiego po prostu nie ma ;-))

  • 48. Data: 2010-01-04 13:48:51
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wybacz, ale nie byłem w stanie w ogóle sensownie przeczytać co napisałeś.
    > Jak miałbym więc odpisać?

    Skoro nie mogłeś przeczytać to może po prostu nie odpisuj? ;-))))

  • 49. Data: 2010-01-04 13:51:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 14:44, Jakub Jewuła pisze:

    > Z Twojego czepiania sie _publicznie_.
    > Bylo zwrocic uwage mailem.

    Zwracam uwagę. Nie czepiam się. O mailach już napisałem.

  • 50. Data: 2010-01-04 13:53:08
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > pochwal się efektami, zwłaszcza stosunkiem kadrów zamierzanych do
    > osiągniętych. Eksperyment powtórz z byle jakim lustrem.

    Przecież nie napisałem, że zawsze będzie tak samo i że zawsze można
    zastąpić lustro kompaktem. Napisałem, że może być tak, że efekty nie
    będą się różnić, ale to zależnie od warunków fotografowania, których nie
    znamy do końca.

    --
    marcin