    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zamiast lustra
    Date: Mon, 4 Jan 2010 13:38:51 +0100

    news:hhsldj$8vh$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Generalna odpowiedz - nie.
    > Trzeba by sie dobrze naszukac odpowiedniego modelu.
    >
    > Niestety - kompakt to kiepska kontrola nad GO,
    W hybrydach da się.

    > czasem nawet brak przyslony,
    te bardziej zaawansowane mają tryb A

    > wolna reakcja,
    W wyśszych modelach nie ma drastycznj różnicy przy pojedynczych zdjęciach w
    porównaniu z lustrami.
    Problem jednak jest istotny w szybko następujących po sobie zdjęciach.

    > gorsza matryca,
    To fakt. Tu jest przepaść.

    > czesto dodatkowo kiepska lampa blyskowa.
    Czasami tak, czasami nie. Lustrzanki raczej nastawione są na zewnętrzne lampy
    błyskowe, tak więc wbudowana lampa jest często szczątkowa. Do tego jeszcze moc
    lampy można nadrobić wysokim ISO.

    > Ostatnio tez brak wizjera - czyli szybkie zuzycie baterii
    Też mniejsze rozmiary, a w związku z tym mniejsze baterie.
    Ale jak da się wycisnąć 400-500 fotek, to jest akceptowalne zużycie :)

    > Nie jestem pewien czy niektore cechy nie sa immanentne, przynajmniej obecnie -
    > np wolna reakcja, bo focus musi dzialac z matryca glowna ..
    Nawet z pre-focusem, lub z ręczną ostrością jest wolniejsza reakcja w
    kompaktach. To nie z focusa wynika. Obstawiam, że winę ponosi permanentny live
    view w kompaktach - przed zrobieniem fotki trzeba zresetować matrycę i stąd
    opóźnienie. Zauważ, że
    nawet nowe lustrzanki po włączeniu live view w tym trybie bywają wolniejsze od
    kompaktów.

    Pozdrawiam
    Wojtek