eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 19 May 2016 03:28:41 -0700 (PDT)
    <573c345c$0$28109$426a74cc@news.free.fr>
    <nhirv6$ges$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <573d7ff3$0$3351$426a74cc@news.free.fr>
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 19 maja 2016 10:57:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Jestem tego świadom. Jednak z braku wiedzy kurczowo trzymam się nadziei
    > że RPi może wszystko.

    No wlasnie nie bardzo.
    Z tego co czytalem to machanie portami GPIO w malinie to okolice 1.2MHz ludzie
    osiągali...

    Podobnie nawet scalaki z zegarami 50-66MHz jak tu niżej proponują tez mogą nie
    nadążyć.
    Bo odczytanie portu - 1 cykl.
    zapis pamięci - 1cykl.
    zwiekszenie indeksu 1 cykl.
    I juz z tych 12MHz robi sie 36 i może być cienko. Bo jeszcze coś z tym trzeba zrobić
    i komus gdzies to wysłać.

    Ale spróbowac nie zawadzi. Poszukaj jakiegoś kitu uruchomieniowego na 32bitowy avr i
    sie pobaw.
    Nawet jak nie zrobisz to sie nieco nauczysz, a kit zostanie i cos z nim zrobisz.

    > To nie do końca jest tak że ja koniecznie *chcę* to robić programowo, po
    > prostu nie mam pojęcia jak to można zrobić inaczej. O konieczności
    > wysokiego zegara wiem, zastanawiałem się wczoraj nad jakimś AVR UC3
    > który czytałby sygnały MDA i wrzucał do SDRAM (bo SRAMu niestety za mało
    > na pełną ramkę - UC3 ma 16K, a ja potrzebuję co najmniej 64K, a
    > najlepiej 256K), i podawał je potem do RPi po SPI, gubiąc przy tym co
    > drugą ramkę.
    >
    > Twoja sugestia z STM32 idzie dokładnie w tą stronę.

    To jest jakiś pomysł.

    I tu sie pojawia ten rejestr.
    Mając 8 takich analizatorów opuszczasz szybkość z jaką te bity trzeba łapać o 8
    sztuk.
    To to juz 20MHZ atmega by ogarnęła...
    Ale czy wyjdzie to nie wiem, za mały jestem :)

    > Po wpisaniu "rejestr przesuwający" w wyszukiwarce, dowiedziałem się że
    > wynalazek ten potrafi zamienić sznurek bitów TTL na równoległy stan X bitów.
    >
    > Jeśli dobrze to rozumiem, mógłbym tym zamienić moje ~16MHz z MDA np. na
    > równoległe 8 bitów jednocześnie, obniżając tym samym na wyjściu zegar do
    > 2 MHz. No ok, ale co dalej? Te 2 MHz znów ciągnąć do RPi? Czuję że
    > gdzieś tu jest jakaś oczywistość której nie widzę. Odnoszę wrażenie iż
    > mocno przeceniasz poziom mojej wiedzy dot. elektroniki cyfrowej :)

    Nie ważne, ważne że kombinujesz i próbujesz, cos tam sie nauczysz :)