eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyw teren / off-road - co wybrac › Re: w teren / off-road - co wybrac
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w teren / off-road - co wybrac
    Date: Thu, 24 Jun 2010 18:09:30 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 128
    Message-ID: <hvvvuv$28b$1@news.onet.pl>
    References: <hvod5n$8fn$1@inews.gazeta.pl> <hvpdr1$ct$1@news.onet.pl>
    <hvuttf$ld3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1277395743 2315 91.150.222.21 (24 Jun 2010 16:09:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jun 2010 16:09:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2291841
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvuttf$ld3$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał
    >> Warunkowo - Patrol, jeśli obejrzysz go z kimś, kto ma o tym aucie
    >> pojęcie.
    >>
    >> Jurand.
    >>
    >
    >
    > cos w patrolu sie kryje poza silnikiem ktory mnie wlasnie odrzuca?
    >

    Hmm raczej nie - auto jest pancerne pod wieloma względami, np. oryginalne
    sprzęgła potrafią przejechać i 250 tysięcy km bez wymiany, mosty, układ
    różnicowy i skrzynie biegów żywotnością przewyższają trwałość nadwozia
    (szybciej Ci auto zgnije niż skrzynia się rozsypie), silentbloki w
    zawieszeniu robią po 150-200 tysięcy km bez wykazywania luzów. Wadą jest
    wysoka cena niektórych części w oryginale, ale jakość naprawdę jest
    pierwszorzędna.

    > dzieki za gleboka wypowiedź
    >
    > co mam na mysli teren:
    >
    > WYPRAWY nie PRZEPRAWY - Ukraina, Islandia, Rumunia, Bośnia itepe - teren
    > tez, do zabawy, ale na pewno nie topienia samochodu do szyb w blocie, nie
    > rajdy. male wypady z dwoma, trzema innymi sprzetami tak - ale bez nie wiem
    > jakiego topienia, zwirownie, blotka ale z umiarem. oczywiscie wyciagarke
    > na w razie tez ma miec ;)

    To Patrol na wyprawy się nadaje - szczególnie Long - to chyba jedno z
    najbardziej pojemnych aut tego typu na rynku. Ładujesz do niego połowę
    mieszkania i możesz atakować różne dziwne kraje. Naprawi Ci to praktycznie
    każdy kowal, z wyjątkiem... pęknięcia głowicy ;) Dlatego warto dbać o
    wzorowy stan układu chłodzenia i na wszelki wypadek domontować sobie
    elektryczny wiatrak chłodnicy uruchamiany przyciskiem w kabinie.

    > stad moje typy stanely wlasnie na cherookim - silnik i skrzynia, dodatkowo
    > komfort na dlugie trasy, klima na upały.

    Patrola też kupisz z klimą ;) Trzeba trochę poszukać, ale są.

    > co do braku ramy planowalem wstawic mu po prostu klatke - mysle ze to
    > rozwiazaloby problem - czy nie?

    Trochę rozwiązuje - ale i też na start masz od razu koszty robienia klatki.
    I to trzeba zrobić taką przez całą długość nadwozia. A najlepiej, jakby szła
    na zewnątrz ;)

    > jak sledzilem samochody po lifcie 6" potrafia cuda, wykrzyz jest pikny ;)
    > no i "czuje" ten samochod - jak go ogladam to kolana miekną, dźwiek
    > silnika moglbym sluchac godzinami, moc pozwala na wiele, gaz pozwala to
    > przezyc ;)

    No i właśnie tutaj zaczynają się tzw. "schody". Silnik i skrzynia - super,
    ale paliwożerność robi swoje. Dlatego ludzie montują gaz. Gaz najczęściej
    zakładany jest zwykły, I lub II generacji i jeśli to coś nagle wystrzeli w
    kolektorze, to możesz w bardzo przykry sposób przerwać swoją podróż.
    Po drugie - butla zajmuje miejsce w bagażniku, a Cherokii ma tam też koło
    zapasowe - dorzucisz do tego ze 3 skrzynki na różnego rodzaju przydaśki i za
    chwile nie ma bagażnika - bo chyba nie włożysz do tego auta butli 50
    litrowej ;))
    Po trzecie - najgorsze, co się może stać w terenie, to albo rozpad silnika
    albo umielenie układu napędowego. Na pierwszą rzecz będzie miał wpływ gaz i
    niekontrolowane wystrzały (jak zaoszczędzisz na instalacji), na drugą -
    niestety Cherokii nie ma nieśmiertelnego układu napędowego a w wersji 4.0
    występuje praktycznie tylko z automatem - który nawalić może oczywiście
    zawsze i wszędzie i wtedy ni chu chu - stoisz i płaczesz ;)
    Po czwarte - olej napędowy kupisz wszędzie. Gaz - nie bardzo. Co Ci po
    instalacji, której nie będziesz mógł na wyprawie napełnić paliwem?

    > ale wlasnie troche obawiam sie awaryjnosci - z kolei na forum jeepa (ale
    > wiadomo - zboczency - jakim i ja za chwilę czuję zostanę ;) o tej
    > awaryjnosci nie mowia - wielu robilo dlugie wyprawy

    Ja powiem Ci z praktyki - bo byłem na paru różnego rodzaju imprezach
    offroadowych, ba - z jednej sobie nawet puchar przywiozłem ;) Praktycznie
    ŻADEN Patrol (na imprezach, w których uczestniczyłem) nigdy nie przerwał
    imprezy z powodu awarii technicznej, wszystkie dojeżdżały do końca, NAWET,
    jeśli komuś zdarzyło się w międzyczasie przedachować. Podobnie jest na
    wyprawach. Kolega Patrolem tak przywalił przednim zawieszeniem w dziurę, że
    przestawił przedni most o jakieś 5 cm w prawo. 3-go dnia wyprawy. Wyprawę
    ukończył normalnie i przejeździł tak jeszcze z 4 miesiące, nim wziął się za
    naprawienie tego. A na tej samej wyprawie w różnych Land Roverach Discovery
    ukręciły się sumie 3 dyfry, podczas niezbyt ostrej próby zdobycia jakiejś
    tam góry.

    > wrangler - za maly ciupke jednak no i za hardcorowy - ceny tez wszystkiego
    > widze "kultowe" - mi ten samochod kojazy sie z dojechaniem laweta na
    > miejce kaźni, skatowanie, powrot na lawecie - jazda codzienna chyba nie do
    > konca, na dlugie na pewno za maly - ale ladny nie powiem

    > patrol jest dla mnie strasznie toporny i wychodzi drozej - jak porownujac
    > stan do cherokiego.
    > ceny czesci zamiennych tez jakos wyraźnie wyzej.......
    > na dlugie wyprawy wlasnie ten silnik mnie odstrasza, generalnie diesel
    > jakos klopoty mi zwiastuje - mialem okazje bawic sie kilka dni w ciezszym
    > terenie patrolem i to jest po prostu wóz drabiniasty - poczciwy, ale zero
    > uczuc ;)

    Zgadza się - tym się jeździ raczej jak ciężarówką, niż samochodem osobowym.
    Pali też swoje - w trasie 11-12/100 to jest normalne zużycie. Ale jeśli
    szukasz auta na wyprawy i nie musisz zasuwać autostradami potem 140 km/h
    (Patrolem się jedzie realnie 90-100 km/h) - to dojedziesz, obejrzysz i
    wrócisz. A to jest w takich samochodach najważniejsze.
    Gdybyś dysponował innym budżetem, dajmy na to tak z 50 tysięcy, to
    poleciłbym Ci Land Cruisera ;)
    Można też kupować Discovery - ALE po bardzo solidnym przeglądzie stanu
    układu przeniesienia napędu. To też fajne auto na wyprawę (szczególnie model
    TDI z silnikiem o roboczej nazwie "trzysetka") - bardzo wygodne, jak na
    terenówkę, pali 9/100 w trasie, często ma klimę, nie kosztuje majątku i
    serwis problemem nie jest.

    > z kolei w dziczy "bezpieczniej' z takim czyms mysle, bo kazdy kowal zrobi
    >
    > ehhhhhhhhh ciezkie to zycie ;)

    Powiem Ci jak jest z terenówką. Człowiek sobie jakieś auto wymyśli i kupuje.
    Potem doposaża go, mota, inwestuje aby na koniec dojść do wniosku, że
    potrzebuje zupełnie innego samochodu. Więc sprzedaje, wymyśla inne i kupuje.
    Doposaża, mota, inwestuje i ... i całkiem tak jak z domem - musisz zbudować
    dwa, żeby wiedzieć, jaki naprawdę chcesz mieć dom i wtedy buduejs trzeci.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: