  • Data: 2011-09-15 01:04:11
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy używanie nowoczesnych komputerów z nowoczesnymi systemami
    > do sterowania pstryczkiem-elektryczkiem jest nowoczesne?

    Komunikacja przez USB w trybie wirtualnego portu jest trywialna w
    porównaniu do sterowania pinami LPT.

    > Na przykład *konstrukcja* złożona z przekaźnika i nienowoczesnaj płyty
    > głównej do peceta. Ja bym wybrał taką, która *już* ma możliwoć bootowania
    > z USB (pendrive z systemem), a *jeszcze* ma LPT i w ogóle ma najsłabszy
    > procesor bez wiatraczka. Kotem nie ma co się przejmować, za dużo nie
    > zeżre, bo to jak się zachowuje *to konkretne* LPT można sprawdić
    > i uwzględnić w projekcie.

    A gdy padnie ci płyta główna i dasz inną to system będzie ci się inaczej
    zachowywał. I będzie załączał moce przy restarcie. Piszesz jakbyś nigdy
    w życiu nie stosował PC do sterowania urządzeniami.

    > A jak nie pecet, to wziąć najprostsza płytka mikroprocesora z ethernetem
    > i wyprowadzonymi "general purpose I/O", do których można przylurować
    > przekaźnik i którą umiemy oprogramować.

    > Może być również router Wi-Fi. Przeglądałem niedawno źródła do kilku
    > takich. Były tam już gotowe programy typu "ledon" i "ledoff" do zapalania
    > i gaszenia diod na obudowie. Można do nich lutnoąc przekaźniki,
    > a programowanie ograniczyć do pisania skryptów w Linuksie.

    Jest to jakieś rozwiązanie, Tylko trzeba się dopinać do sterowania
    ledami itp. Moim zdaniem najlepiej dla początkującego kupić jakiegoś
    kita na atmelku z przekaźnikami.

    > Można wreszcie kupić takie gotowe urządzenie, jeśli ktoś nie chce sam
    > wszystkiego robić.

    Na przykład Twido albo S7-1200 :)

    MD