  • 1. Data: 2011-09-14 20:02:06
    Temat: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Spider3X <s...@p...onet.pl>

    Poszukuję schematu/urządzenia które w dowolny sposób przy pomocy
    komputera będzie potrafiło załączyć i wyłączyć urządzenie 230V max 10A.
    Całym zapleczem oprogramowania (jeśli to będzie na mikroprocesorze)
    zajmę się sam. Chodzi tylko o urządzenie które zapewni takie sterowanie.
    Spotkał się ktoś z czymś takim ?

  • 2. Data: 2011-09-14 20:44:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-14 22:02, Spider3X pisze:
> [...]
    > Całym zapleczem oprogramowania (jeśli to będzie na mikroprocesorze)
    > zajmę się sam. Chodzi tylko o urządzenie które zapewni takie sterowanie.

    Czy to jest podchwytliwe pytanie?

    Przekaźnik?

  • 3. Data: 2011-09-14 21:17:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 22:44, Tomasz Pyra pisze:

    > Czy to jest podchwytliwe pytanie?
    >
    > Przekaźnik?

    Najlepiej taki z USB albo Eth.

    MD

  • 4. Data: 2011-09-14 21:23:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Najlepiej taki z USB albo Eth.

    Bo ja wiem, czy taki stos TCP/IP albo obsługę USB to się tak łatwo
    od podstaw pisze.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2011-09-14 21:30:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Całym zapleczem oprogramowania (jeśli to będzie na mikroprocesorze)
    > zajmę się sam. Chodzi tylko o urządzenie które zapewni takie sterowanie.

    Napisz ile chcesz wydać i jakie są twoje umiejętności w dziedzinie
    elektroniki i elektryczności.
    Możesz wydać z 800 zł na prosty sterownik PLC będący gotowym urządzeniem
    mogącym sterować urządzeniami (aczkolwiek raczej nie 10 A - trzeba by
    dać dodatkowe przekaźniki czy styczniki). Piszesz dla niego program w
    prostym języku drabinkowym a polecenia z komputera wysyłasz przez RS485
    czy RS232.
    Możesz też za kilkadziesiąt zł kupić jakąś gotową płytkę na
    mikrokontrolerze np AVR. zobacz w sklep.avt.pl
    Pierwszy z brzegu przykład akurat na BT:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/493940/blue+relay+-+zestaw+
    do+samodzielnego+montazu.html
    Ten drugi rodzaj rozwiązań jest raczej dla hobbystów nie bojących się
    eksperymentować i do własnych zastosowań.

    MD

  • 6. Data: 2011-09-14 21:35:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Bo ja wiem, czy taki stos TCP/IP albo obsługę USB to się tak łatwo
    > od podstaw pisze.

    Chodziło mi o to, że przekaźnik nie jest natywnie wyposażony w w
    interfejs umożliwiający sterowanie z komputera. Tak więc odpowiedź
    Tomasza jest trochę bez sensu.
    ATSD klasa CDC na liniach GPIO jest zdaje się nawet na najprostsze
    ATMEGI. Nic nie trzeba samemu pisać, wystarczy znaleźć kita z prockiem
    AVR czy innym i kilkoma przekaźnikami.

    MD

  • 7. Data: 2011-09-14 21:39:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-14 22:02 Spider3X napisał(a):

    > Poszukuję schematu/urządzenia które w dowolny sposób przy pomocy
    > komputera będzie potrafiło załączyć i wyłączyć urządzenie 230V max 10A.

    Dowolny? No to wystarczy tranzystor+przekaźnik podłączony do portu LPT.
    Reszta to sprawa oprogramowania.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-09-14 21:46:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Chodziło mi o to, że przekaźnik nie jest natywnie wyposażony w w
    > interfejs umożliwiający sterowanie z komputera. Tak więc odpowiedź
    > Tomasza jest trochę bez sensu.

    Jeśli jest wyposażony (fizycznie) w wyżej wymieniony interfejs,
    a mimo tego trzeba zająć się "całym zapleczem oprogramowania, to
    życzę powodzenia. Nie jest to zadanie na weekend. Sensowniejszy
    jest przekaźnik z przylutowanym tranzystorem i opornikiem.
    Dołączony do portu LPT peceta albo do mikroprocesora -- zależy co
    kto lubi (programować). A tak poza tym, to najlepszym rozwiązaniem
    może być kupienie listwy zasilającej z ethernetem lub czegoś podobnego.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-09-14 21:54:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kto lubi (programować). A tak poza tym, to najlepszym rozwiązaniem
    > może być kupienie listwy zasilającej z ethernetem lub czegoś podobnego.

    LPT to już przeżytek. A sensowna odpowiedź dotyczyłaby właśnie
    interfejsu między komputerem a przekaźnikiem a nie ograniczałaby się do
    słowa "przekaźnik".

    MD

  • 10. Data: 2011-09-14 22:01:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > LPT to już przeżytek.

    Dlaczego?

    > A sensowna odpowiedź dotyczyłaby właśnie interfejsu między komputerem
    > a przekaźnikiem a nie ograniczałaby się do słowa "przekaźnik".

    No racja, można było wyraźnie zaznaczyć, że do tego może się przydać
    na przykład port LPT.

    --
    Jarek