  • Data: 2011-09-14 22:31:05
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego?

    Bo często komputery nie mają LPT. A i obsługa LPT pod nowoczesnymi
    systemami jest niezbyt wygodna. XP i nowsze bronią się przed odwołaniami
    do lpt. W linuksie ZTCP też trzeba pokombinować np. dołączyć swój
    sterownik do jądra. Ponadto różne płyty w momencie startu systemu mogą
    dawać różne stany początkowe na LPT - do czasu uruchomienia programu,
    który te sterowanie przechwyci. Trochę bez sensu żeby przy starcie
    systemu sterownik dawał ekstra porcję karmy dla kota czy zamykał rolety
    w oknach (czy co tam wątkotwórca chce sterować). Jedynym sensownym
    pomysłem jest płytka sterownika która przy starcie sprawdzi kontekst
    restartu i ewentualnie ustawi bezpieczne stany wyjść zanim dostanie nowe
    polecenia z komputera. A komunikację z komputerem najlepiej zrobić
    szeregową - tak żeby nie pisać samemu sterownika, czyli gotowa klasa USB
    (np emulacja UART), czy BT lub Eth.

    > No racja, można było wyraźnie zaznaczyć, że do tego może się przydać
    > na przykład port LPT.

    Co twoim zdaniem jest tym urządzeniem z zapytania? Przekaźnik, czy LPT
    czy może coś pomiędzy nimi, o czym nie raczył wspomnieć Tomasz.

    MD