eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 13 Mar 2011 23:14:44 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl>
    <4d795c39$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d795cde$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
    <4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4d7d41d3$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.253.105
    X-Trace: 1300054483 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2436 83.25.253.105:11171
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356481
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-13 22:32, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Sun, 13 Mar 2011 22:26:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Tak samo zderzak Łągiewki ma bezsiłowo przekazywać energię i to jest
    >> jedyne jego działanie. Jeżeli tego nie robi, to znaczy że nie działa.
    >
    > A my mieliśmy żyć w drugiej Japonii.
    > Tak, przekazuje z dobrą sprawnością energię kinetyczną pojazdu zamieniając
    > ją na energię kinetyczną masy wirującej. Czyli działa.

    Zderzak miał zmniejszać siły bezwładności, a tego nie robi - a więc nie
    działa.

    Bo urządzeń pochłaniających energię to dzisiejsza inżynieria zna wiele -
    lżejszych, tańszych i mniej zawodnych od przekładni.

    Zresztą prawdopodobnie taka właśnie była historia wynalazku zderzaka, bo
    wydaje mi się że pierwsze informacje o zderzaku z którymi się spotkałem
    pozbawiony były "magicznych" właściwości łamiących zasady dynamiki
    Newtona - magia pojawiła się dopiero później.

    Gość wymyślił koncepcję przekładni do wyhamowania pojazdu - no i ok,
    koncepcja całkiem dobra.
    Ale wtedy się okazało, że ten problem w inżynierii rozwiązano już dawno
    i to o wiele lepiej niż przekładnią. No więc zaczęło się dorabianie
    "magii", atmosfery spisku, lipne pseudoeksperymenty pokazujące
    działanie, gadanie o "lobby producentów poduszek powietrznych" które mu
    wynalazek blokuje itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: