-
Data: 2011-03-14 08:53:26
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-13 23:52, Alexy pisze:
> Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:m5df3s62v1mt$.85ew7fxdc18i$.dlg@40tude.net...
>
>> http://www.project-epar.pl/wp-content/uploads/2010/0
4/skanowanie0002.pdf
>>
>> "Oznacza to, że wywołując podczas zderzenia przepływ energii kinetycznej
>> obiektu ulegającego zderzeniu do obiektu typu EPAR, uzyskujemy podczas
>> tego
>> zderzenia siłę bezwładności kilkakrotnie mniejszą niż wynikałoby z
>> występującego podczas zderzenia opóźnienia i powszechnie stosowanych
>> wzorów
>> na wartość tej siły"
>
> Uzyskujemy inny rozkład energii w czasie, który powoduje, że
> przeciążenie działa dłużej,
Przecież w zderzaku Łągiewki jest tylko jeden strzał ogromnej siły na
samym początku, a potem już nic.
Ten strzał w praktyce wyłamie wszystkie zęby z tej przekładni, a nawet
gdyby udało się zrobić tak mocną przekładnię, to samochód zatrzyma się w
miejscu bez żadnego rozłożenia procesu w czasie powodując ogromne
przeciążenia działające na ludzi w środku.
Uderzając z jakąś prędkością w ścianę, wirnik musi zostać napędzony
praktycznie natychmiast do prędkości odpowiadającej prędkości pojazdu, a
wtedy już rozpędzony przestaje cokolwiek amortyzować.
Zresztą dlatego jak popatrzysz na filmy demonstracyjne, to zobaczysz
cały kant - tam w amortyzacji zderzenia nie bierze udziału żaden zderzak
Łągiewki. Samochód uderza w zwykłą sprężynę, która ulega ściskaniu.
Dopiero jak samochód już stoi, a sprężyna jest ściśnięta, to z drugiej
strony sprężyna zaczyna się prostować i napędzać przekładnię, co jest
już zupełnie niepotrzebne z punktu widzenia amortyzacji zderzenia, a
służy jedynie odwróceniu uwagi widza od tego że zderzakiem była sprężyna
(Łągiewka natomiast twierdzi że dzięki przekładni działającej _po_
zderzeniu, w czasie zderzenia nie występuje siła bezwładności).
Widać to dobrze na filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=Phrw4qFIpxk
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.11 10:38 J.F.
- 14.03.11 17:40 Alexy
- 14.03.11 19:09 Krzysiek Kielczewski
- 14.03.11 20:00 Alexy
- 14.03.11 21:01 Tomek Kańka
- 14.03.11 20:16 Jaroslaw Berezowski
- 14.03.11 21:29 J.F.
- 14.03.11 22:05 Tomasz Pyra
- 14.03.11 21:17 Jaroslaw Berezowski
- 14.03.11 22:25 Alexy
- 14.03.11 22:36 Alexy
- 14.03.11 23:59 Tomek Kańka
- 15.03.11 01:04 Krzysiek Kielczewski
- 15.03.11 07:24 Mariusz Chwalba
- 15.03.11 14:18 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=