eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radaryRe: to ocali zycie a nie radary
  • Data: 2011-03-14 08:53:26
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-13 23:52, Alexy pisze:
    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:m5df3s62v1mt$.85ew7fxdc18i$.dlg@40tude.net...
    >
    >> http://www.project-epar.pl/wp-content/uploads/2010/0
    4/skanowanie0002.pdf
    >>
    >> "Oznacza to, że wywołując podczas zderzenia przepływ energii kinetycznej
    >> obiektu ulegającego zderzeniu do obiektu typu EPAR, uzyskujemy podczas
    >> tego
    >> zderzenia siłę bezwładności kilkakrotnie mniejszą niż wynikałoby z
    >> występującego podczas zderzenia opóźnienia i powszechnie stosowanych
    >> wzorów
    >> na wartość tej siły"
    >
    > Uzyskujemy inny rozkład energii w czasie, który powoduje, że
    > przeciążenie działa dłużej,

    Przecież w zderzaku Łągiewki jest tylko jeden strzał ogromnej siły na
    samym początku, a potem już nic.
    Ten strzał w praktyce wyłamie wszystkie zęby z tej przekładni, a nawet
    gdyby udało się zrobić tak mocną przekładnię, to samochód zatrzyma się w
    miejscu bez żadnego rozłożenia procesu w czasie powodując ogromne
    przeciążenia działające na ludzi w środku.

    Uderzając z jakąś prędkością w ścianę, wirnik musi zostać napędzony
    praktycznie natychmiast do prędkości odpowiadającej prędkości pojazdu, a
    wtedy już rozpędzony przestaje cokolwiek amortyzować.

    Zresztą dlatego jak popatrzysz na filmy demonstracyjne, to zobaczysz
    cały kant - tam w amortyzacji zderzenia nie bierze udziału żaden zderzak
    Łągiewki. Samochód uderza w zwykłą sprężynę, która ulega ściskaniu.
    Dopiero jak samochód już stoi, a sprężyna jest ściśnięta, to z drugiej
    strony sprężyna zaczyna się prostować i napędzać przekładnię, co jest
    już zupełnie niepotrzebne z punktu widzenia amortyzacji zderzenia, a
    służy jedynie odwróceniu uwagi widza od tego że zderzakiem była sprężyna
    (Łągiewka natomiast twierdzi że dzięki przekładni działającej _po_
    zderzeniu, w czasie zderzenia nie występuje siła bezwładności).

    Widać to dobrze na filmie:
    http://www.youtube.com/watch?v=Phrw4qFIpxk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: