  • Data: 2013-01-06 13:56:30
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 13:28:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No nie - jakos przez poprzednie tysiace lat czlowiek sobie radzil bez soli.
    >

    > J.

    Nie radził sobie bez soli. Jest niezbędna. Dlatego na początku ludzie mieszkali nad
    morzami i oceanami bo tam była sól. Sikając i pocąc się organizm pozbywa się soli.
    Sól jest niezbędna bo zapewnia przewodnictwo w układzie nerwowym. Elektrolity
    przewodzą prąd. No chyba że kiedyś ludzie nie sikali i się nie pocili. Człowiek w
    środku jest słony. Jak się skaleczysz to poliż krew. Picia sików nie polecam, chyba
    że twardziel jesteś. Kroplówki pierwszego ratunku jak ktoś straci w wyniku wypadku
    dużo płynów ustrojowych składają się z wody i soli kuchennej. Stężenie jest zbliżone
    do stężenia soli w wodzie z oceanów. Umrzeć można jak wypoci się dużo wody i uzupełni
    brak wodą bez NaCl. Spadnie przewodnictwo w układzie nerwowym i kapota. Dlatego płyny
    dla sportowców zawierają sól kuchenną. Inne sole też. Ale kuchennej jest najwięcej.
    Tam gdzie ludzie mieszkają na pustyniach stężenie soli sprawdzają liżąc spoconą
    skórę. jak pot robi się mało słony to muszą uzupełnić NaCl. Nie tylko człowiek
    potrzebuje soli. Zwierzęta też. Poza tym wiele zwierząt nie ma mechanizmu pocenia
    żeby oszczędzać NaCl. Roślinożercy dostarczają NaCl z roślin. Drapieżniki zjadając
    słone w środku zwierzęta roślinożerne. Zamiast pocenia się słonie chłodzą się
    machając uszami. psy i koty ziejąc. Bez soli kuchennej nie ma życia na Ziemi. W
    ramach dostarczenia zwierzętom hodowlanym i dzikim soli przemysłowo produkuje się
    bloki z NaCl - lizawki. Robi się to dlatego że przemysłowa uprawa roślin nie zapewnia
    wystarczającego stężenia NaCl w paszach. Mam nadzieję że krową nie jesteś i możesz
    zmienić zdanie.