  • Data: 2013-01-01 00:47:10
    Temat: Re: spadajacy fortepian
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Komizm sytuacji nie jest zły. Śmiejemy się np. z Jasia Fasoli, że mu
    > czołg rozjechał samochód, czy wręcz z jego tzw. głupoty, gapowatości,
    > etc. Można by to luzem nazwać "społeczeństwem w krzywym zwierciadle".
    > Ale jeśli np. (imiona zapożyczone... no, jakieś musiałem wziąć, bez
    > związku z kimkolwiek) Kazio śmieje się z Józka, że ten się walnął głową
    > w ścianę (i nabił małego guza), to już nie jest śmieszne. Powiedziałbym,
    > podłe, żałosne. Jeśli jednak scena ta przedstawiać będzie jakąś cechę
    > czyjąś, społeczeństwa, itd., to śmiech będzie już na miejscu. Dość
> [...]

    Widzę u Pana szczytne ideały połączone ze znacznym brakiem wiedzy o
    psychologii i mechanizmach które rządzą emocjami. Z Jasia Fasoli któremu
    czołg rozjeżdża samochód śmiejemy się oglądając w grupie przyjaciół, w
    kinie wywołuje to bitą minutę rechotu a kiedy jesteśmy sami, większość z
    nas nawet się nie zaśmieje, to nie jest takie proste, żeby tak łatwo
    ferować oceny szczególnie o ludziach których nie znamy.