-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
Date: Sun, 8 Nov 2009 18:47:53 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 84
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <3...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<f...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<v...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 87-205-37-6.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1257706073 26591 87.205.37.6 (8 Nov 2009 18:47:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Nov 2009 18:47:53 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575148
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F napisał:
>>> No tylko jak zrealizowac ten kat wyprzedzenia, bo jak pisalem -
>>> opoznia sie latwo, przyspiesza impulsy troche gorzej.
>>
>> Czujnikiem na kole zamachowym. Nie było tam takiego? Tylko klasyczny
>> aparat? No to nie wiem, nie widziałem. Teoretycznie może być wszystko,
>> nawet siłowniczek przestawiający mechanicznie głowicę z cewką. Albo
>> głowica z dwiema szczelinami, czyli odpowiednik tego, co Francuz
>> zrobił na kole.
>
> Ale czujnik nie byl przestawiany. Dobor wyprzedzenia byl realizowany
> elektronicznie, w module.
Jaki czujnik, bo się pogubiłem? Przy kole zamachowym, czy w aparacie
zapłonowym?
>> W instrukcji pisali o takich bebechach? I nie napisali po co to?
>
> No napisali - i z nazwy wynikalo ze sa dwa czujniki polozenia :-)
No to nie napisali.
>>> No ale jesli juz dwa czujniki sa, to cos trzeba z nimi zrobic :-)
>> Dlaczego trzeba?
>
> No ale co - ktos sobie tak projektuje ze wsadzi i nie uzywa ?
A czemu nie? Przecież to częsta praktyka przy masowej produkcji.
Tak się robi, gdy przechodzi się z jednego systemu na drugi.
>>>> Może robot składający silniki zamontował oba systemy,
>>>> bo zapomnieli go przeprogramować?
>>> I kabelek zwisa ?
>> Raczej idzie do jakiejś kostki czy łączówki.
>
> No i dalej do komputera, a tam tez ktos musi przewidziec w opisie
> oba czujniki. A potem faktycznie programista moze zapomniec.
A dlaczego musi? Nie musi iść dalej do komputera, jak dojdzie, to
nie musi być do niego podłączone, a jeśłi nawet, to komputer nie
musi się jednym z czujników zajmować. A tak w ogóle, to wcale nie
musi być komputera (w jednej z realizacji).
>>> A jak sie ktorys czujnik zepsuje, to procedura awaryjna jazdy na
>>> jednym .. ale jazdy, a nie stania.
>>
>> Dość naiwne myślenie. Wał oparty na czterech łożyskach nie musi być
>> bardziej stanioodporny od takiego z trzema. Awaria łożyska może
>> polegać na jego zatarciu i unieruchomieniu.
>
> Lozysk jak dajesz 5, to dlatego ze sa mniejsze obciazenia i na
> lozyskach i wale. Lozyska dluzej wytrzymuja a i wal nie peka.
No właśnie. Dlatego. A nie dlatego, że jak któreś szlag trafi,
to będzie się jechać na czterech (a nie stać).
>> Tak samo z prądem -- nigdy nie wiadomo, co i jak się zepsuje,
>> czy awaria jednego systemu nie zakłóci pracy reszty. Łatwiej
>> i bezpieczniej założyć, że się ma nie psuć i projekotwać tak,
>> by się nie psuło.
>
> ale kiedys na pewno sie zepsuje.
Skąd ta pewność? Chyba raczej się zakłada, że nie.
> A jak sie zepsuje to samochod nie pojedzie. Wiec moze lepiej
> drugi czujnik .. i odpowiednie oprogramowanie, zeby nie zaklocal.
Oprogramowanie. Czyli jednak arbitraż jak w sondzie na Jowisza.
Z taką różnicą, że w samochodowym wykonaniu prędzej się porypie
coś w tym układzie przewidywania awarii.
>> Projektowanie prostego układu jakim jest zapłon w samochodzie
>> przy uwzględnieniu różnych scenariuszy co i jak ma się psuć,
>> to jakiś inżynierski koszmar.
>
> A potem wydajesz majatek na serwis gwarancyjny :-)
Chyba że chodzi o wyciąganie pieniędzy od klientów. Nie widzę innych
powodów, by stosować nadmiernie skomplikowane i nieprzetestowane układy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.09 04:31 Marek Lewandowski
- 10.11.09 06:53 Karolek
- 10.11.09 11:42 Jarosław Sokołowski
- 10.11.09 11:50 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 18:02 Karolek
- 11.11.09 18:58 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 19:43 Karolek
- 11.11.09 20:35 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 20:58 Karolek
- 11.11.09 21:08 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 21:02 Czarek
- 11.11.09 21:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=