  • Data: 2010-01-26 08:08:08
    Temat: Re: renault się popsuło, teraz się przegrzewa
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:hjlqfg$od4$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,
    >
    > po zmrożeniu płynu i zchrupaniu lodu przez pompe wody mam odwrotnie:
    > Oba wiatraki chłodnicy się kręcą, silnik gorący (nie mam sklai w stopniach C)
    > ale jest generalnie w okolicy maxa, przy -17 jak jade spokojenij to
    > spoada do 4/5 skali. kabine grzeje do dowolnej temaperatury,
    > a grzać zaczyna po 40 sekundach, startując z zimnego.
    >
    > Tylko sie silnik nie chłodzi... (chyba)
    >
    > Termostat się popsuł w 2 stronę od zmrożenia ? i teraz zamknięty ?
    >
    > czy zamarzł lód w chłodnicy i nie puści przy -17 i dlatego nie chłodzi ?

    Wentylatory chłodnicy są zazwyczaj sterowane czujnikiem umieszczonym na
    chłodnicy. Jeżeli startują to znaczy, że chłodnica gorąca. Dla pewności możesz
    otworzyć maskę po rozgrzaniu silnika i sprawdzić ręką. To by wykluczyło
    zamarznięcie chłodnicy.
    Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu w bloku silnika.
    Ciepło w kabinie swiadczy też o drożności nagrzewnicy.

    Na pierwszy rzut oka wyglada, że to nie pompa schrupała lód, a raczej lód pompę.
    Teraz pompa nie działa, lub działa ze zbyt małą wydajnością. Natępuje lokalne
    zagotowanie cieczy gdzieś w bloku silnika i to wymusza obieg mocno przegrzanego
    płynu.

    Pozdrawiam
    Wojtek