  • Data: 2009-11-20 15:42:26
    Temat: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J pisze:

    > Zasadnicze pytanie: chcesz to sam zbudować dla satysfakcji czy po prostu
    > chcesz mieć taki odbiornik? Bo jeśli to drugie to proponuję kupić
    > gotowy.

    Gotowy już mam. Polskiego Pioniera, który czeka na odrestaurowanie.
    Kiedyś się za to pewnie zabiorę, ale na razie brak czasu, a poza tym
    wypadałoby nabrać nieco obycia z techniką lampową. ;)

    Poza tym odbiorniki reakcyjne to nieco inna epoka w elektronice -
    międzywojnie, pionierskie czasy. Zbudować coś takiego nie jest trudno,
    trudniej trzymać się oryginału - lampy tego typu trudno dostać (a to
    przecież nie jest jednorazowy problem - włókno żarzenia kiedyś się
    przepali...), to samo z kryształkami (jakiś czas temu na Allegro
    widziałem aukcję oryginalnego Detefona z substytutem w postaci diody
    germanowej). Ten sam problem dotyczy zresztą kondensatorów czy
    potencjometrów z epoki. Jednak gdy zrezygnuje się z pomysłu budowania
    "muzealnej" repliki można złożyć coś z "rupieci" poniewierających się w
    szafie.