  • Data: 2011-03-24 12:32:54
    Temat: Re: problemy z tachometrem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 23.03.2011 17:15, schrieb Waldemar Krzok:
    > Hej,
    >
    > pytanie do grupowej inteligencji z serii "sssso jest grane?".

    [...]

    OK, na razie wziąłem te "myśli zebrane" i zrobiliśmy protokół na dzień
    dzisiejszy co robić. Sam nie mogę, bo mamy dostęp do systemu dopiero od
    16, a ja muszę o 15 być "na innej budowie", tak samo jutro. W
    poniedziałek zrobimy nasiadówkę i obgadamy wyniki. Zdam sprawę co i jak.
    W każdym razie masa urządzenia może mieć słabe połączenie z uziemieniem
    (pomieszczenie jest klatką Faradaya połączoną z uziomem budynku), w
    każdym razie w czasie pracy może to połączenie być słabe, statycznie
    jest ok (< 0.5 Ohma do PE), dynamicznie jeszcze nie mierzyliśmy.
    Statyczne ładowanie się "czegoś" sprawdzimy poprzez zdemontowanie
    częściowe napędu (zdjęcie pasów napędowych) i pomiar samego bloku
    silnik-tachometr jak poprzednio (silnik zasilany z zasilacza
    stabilizowanego).
    Zabezpieczenie obwodu wejściowego zrobimy i tak. Na razie są dwa
    pomysły: jeden Michoo/shg transilem, drugi pomysł podsunął kolega: diody
    fast recovery podciągnięte do + i - zasilania odpowiednio. Ewentualnie
    jedno i drugie.

    Waldek