  • Data: 2011-03-24 17:37:48
    Temat: Re: problemy z tachometrem
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zabezpieczenie obwodu wejściowego zrobimy i tak. Na razie są dwa pomysły:
    > jeden Michoo/shg transilem, drugi pomysł podsunął kolega: diody fast
    > recovery podciągnięte do + i - zasilania odpowiednio. Ewentualnie jedno i
    > drugie.

    Raczej albo jedno, albo drugie, układy są prawie równoważne.
    Jeszcze dorzucę co mi przyszło do głowy w kwesti eliminacji skutków a nie
    przyczyn.
    Zmierz oporność tacho. Wyjdzie prawdopodobnie kilka/kilkanaście omów.
    Jeżeli to prawda i prawdą jest że tacho produkuje napięcie stałe, to nie
    będzie żadnego przeciwskazania aby równolegle do tacho dać jakąś pojemność.
    Jeżeli dajesz diody zabezpieczające to ewentualny rezystor dopiero "za".
    Jeżeli piszesz o ns, to czy kawałek ferrytu na przewodzie nie tłumi tego?

    --
    Desoft