-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: pradnice
Date: Tue, 24 Apr 2012 22:56:43 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <jn7b3b$p1o$1@inews.gazeta.pl>
References: <jn403r$1eh$1@inews.gazeta.pl> <jn40gu$2it$1@inews.gazeta.pl>
<4f958a51$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<jn4a6b$3ad$1@inews.gazeta.pl> <jn5me5$3o2$1@inews.gazeta.pl>
<jn5nbc$52t$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<4f972b98$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1335308203 25656 172.20.26.243 (24 Apr 2012 22:56:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Apr 2012 22:56:43 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.112.39.207
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630119
[ ukryj nagłówki ]Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):
> U=BFytkownik Jaros=B3aw Soko=B3owski napisa=B3:
> > Pan Tomasz W=F3jtowicz napisa=B3:
> >
> >> Dla przyk=B3adu MS Batory z 1935 roku by=B3 dieslem, natomiast jego na=
> st=EApca
> >> TTS Stefan Batory z 1952 mia=B3 turbiny parowe, co r=F3wnie=BF by=B3o =
> traktowane
> >> jako state-of-the-art. Nap=EAd turbin=B1 parow=B1 ma sprawno=B6=E6 por=
> =F3wnywaln=B1 z
> >> dieslem, wi=EAc do dzi=B6 traktuje si=EA je jako nap=EAdy r=F3wnorz=EA=
> dne technicznie.
> >>
> >> Jako ciekawostk=EA podam te=BF, =BFe w latach 30 spopularyzowa=B3o si=EA=
> spawanie
> >> kad=B3uba w miejsce nitowania. Dlatego kiedy w 1948 roku zwodowano
> >> "So=B3dka" - pierwszy polski powojenny statek, z nitowanym kad=B3ubem =
> i
> >> maszyn=B1 parow=B1 t=B3okow=B1, to tak jakby go od razu do muzeum budo=
> wali :-D
> >
> > Ja bym by=B3 ostro=BFny przy por=F3wnywaniu nap=EAd=F3w tylko na podsta=
> wie
> > sprawno=B6ci. Jak kto=B6 mia=B3 dost=EAp do w=EAgla, a do ropy nie, to =
> silnik
> > parowy by=B3 dla niego lepszy.
>
> Ale wiesz - bunkier w=EAglowy to si=EA po prostu handlowo nie op=B3aci...=
> =20
> Zamiast frachtu wozimy bunkier - czyli na przewozie paliwa nie=20
> zarabiamy. Bunkrowanie jednostek p=B3ywaj=B1cych mazutem zacz=EA=B3o si=EA=
> od=20
> okr=EAt=F3w wojennych - bo znacz=B1co w por=F3wnaniu z w=EAglem zwi=EAksz=
> a=B3o to ich=20
> zasi=EAg (a o koszty ma=B3o kto pyta=B3). Potem w =BFegludze handlowej kt=
> os=20
> doszed=B3 do wniosku =BFe jak we=BCmie trzy razy mniej troch=EA dro=BFsze=
> go paliwa=20
> to w to miejsce zabierze dodatkowy fracht i zarobi wi=EAcej jak do paliwa=
> =20
> do=B3o=BFy=B3.
> Czasem nawet statki z maszyn=B1 parow=B1 p=EAdzono mazutem - a maszyna pa=
> rowa=20
> ma w por=F3wnaniu z dieslem czy turbin=B1 naprawd=EA nik=B3=B1 sprawno=B6=
> =E6.
>
> --=20
> Darek
>
Oj oj żebyś się nie pomylił. Statki rzeczne pływające po Missisipi były
napędzane maszynami tłokowymi o trzykrotnym rozprężaniu. Ponad 40% sprawności
silniki miały. Jedyna wada że bardzo wolno się obracały i były ciężkie. Do
wielkich kół do napędu statków rzecznych się nadawały. Do niczego więcej już
nie. Był o tym program na Discovery. Tak wiem telewizja kłamie. Ale do mnie
jakoś przemawiało to co tam pokazywali. Saab kiedyś zrobił silnik parowy do
samochodu, współczesnego. Miał trochę mniejszą sprawność od benzynowego. Ale
miał cały moment obrotowy od 0 obr/mion. Ponad 200 koni i odpalenie trwało 90
sekund. To on był sprawniejszy od benzynowego. Bo benzynowy dwadzieścia parę
procent to ma w warunkach laboratoryjnych. W jeździe miejskiej albo w korku ma
sprawność jednocyfrową i to bliżej zera niż dziewięciu procent.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.12 07:32 J.F.
- 25.04.12 08:02 J.F.
- 25.04.12 09:09 qlphon
- 25.04.12 09:10 Włodzimierz Wojtiuk
- 25.04.12 09:38 Jarosław Sokołowski
- 25.04.12 09:52 RoMan Mandziejewicz
- 25.04.12 10:27 Waldemar Krzok
- 25.04.12 10:35 J.F
- 25.04.12 10:42 J.F
- 25.04.12 11:00 J.F
- 25.04.12 11:26 Jarosław Sokołowski
- 25.04.12 11:27 Jarosław Sokołowski
- 25.04.12 12:51 Waldemar Krzok
- 25.04.12 13:47 kogutek
- 25.04.12 13:47 Artur M. Piwko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=