    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Date: Tue, 14 Mar 2017 12:51:35 +0100
    <oa1rqk$t06$1@news.mixmin.net> <oa2t3d$omq$1@node2.news.atman.pl>
    <oa2tnl$rh2$1@news.mixmin.net> <oa2v8v$scl$1@dont-email.me>
    <58c506b6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa39sr$12c$2@node1.news.atman.pl>
    <58c5327b$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c53dda$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c5423a$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa3ij9$def$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <oa8909$au7$1@node1.news.atman.pl>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Naprawdę nie wiem jak z wami dyskutować - jest w PoRD napisane, że
    > pieszy ma pierwszeństwo - no jest. Koleś zdejmuje go na ostatnim pasie a
    > wy dalej widzicie winę kierowcy.

    Po pierwsze primo, pisałem żartobliwie. Jednak po drugie primo to jak pisał J.F.
    "Literalnie patrzac na przepis - ustapienie pierwszenstwa to
    niezmuszenie drugiego uczestnika ruchu do istotnej zmiany predkosci
    lub kierunku jazdy."
    Pieszy nabywa pierwszeńśtwo dopiero jak JEST na pasach, póki co nie wcześniej.
    Jego wejście na pasy nosiło wszelkie znamiona wymuszenia pierwszeństwa :) ponieważ
    zmuszało kierowce do gwałtownego wytracenia prędkości i zmiany kierunku jazdy. :)

    Na filmie widać, że pieszy nie upewnił się czy może wejśc na pasy, czy jego zdrowiu
    nic nie zagraża.

    Pomijając już dywagacje mniej lub bardziej poważne kto miał pierwszeństwo i czyja
    wina. Na filmie widzimy pokłosie braku nauki, od kołyski, umiejętności przechodzenia
    przez pasy, oraz wszechobecnej indoktrynacji pieszych w przeświadczeniu, że MAJĄ
    pierwszeństwo. Tego wypadku, jak i większości z udziałem pieszych można było uniknąć,
    wystarczy tylko aby pieszy upewnił się że jest bezpiecznie, że został dostrzeżony
    itd.
    I nie, nie chodzi mi o zdjęcie winy z kierowcy. To, że kierowca jest winny niczego
    nie zmienia w kwestii wylądowania pieszego w szpitalu lub w prosektorium. To pieszy
    musi zadbać o swoje bezpieczeńśtwo i musi mieć tego świadomość, nikt inny za niego
    tego nie zrobi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń