-
Data: 2017-03-14 13:51:18
Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oa8k9g$9sp$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-03-14 o 12:22, J.F. pisze:
>> Zawsze bedzie taki okres, gdy juz nie dasz rady sie zatrzymac.
>> Musialbym zatrzymywac sie przed kazdym przejsciem, gdzie na
>> chodniku sa
>> jacys piesi.
>Nie trzeba się zatrzymywać, wystarczy zwolnić i zachować szczególną
>ostrożność.
To nadal bedzie.
>Od sytuacji ekstremalnych (czyli to, że jedziesz wolno, a pieszy
>wychodzi ci metr przed maskę) jest właśnie zakaz "wtargiwania". Ale
>nie polega on na tym, aby robić wnioskowanie "nie zdążyłem zahamować,
>*więc* pieszy mi wtargnął").
No jak nie jak tak ?
Jechalem niezbyt szybko, nacisnalem hamulec "blyskawicznie" - auto sie
w miejcu nie zatrzyma.
Nawet z predkosci 30km/h.
>> Tu akurat mamy bufor szerokosci pasa, ktory jest wystarczajacy przy
>> predkosci pojazdu 50km/h (a w nocy dopuszczalne 60) ... i predkosci
>> pieszego rzedu 4km/h. A nie dowolnej.
>Jak widać nie był wystarczający - gdyby pieszy nie zaczął uciekać, a
>kierowca skręcać, to spotkaliby się na środkowym pasie.
Bo wystarczajacy to on jest jak kierowca hamuje. No i wczesniej jedzie
50 :-)
>>> Co do tego mitycznego wtargnięcia - wtargnąć można komuś metr
>>> przed
>>> maskę, a nie 50 metrów, bo ktoś pruje 100km/h.
>> To powiedz jaka jest calkowita droga hamowania przy predkosci
>> 60km/h.
>> Pytanie z testow - jako kierowca masz obowiazek wiedziec :-)
>Nie mam obowiązku wiedzieć.
I co - zaskarzysz oblany egzamin do sadu ? :-)
>Za to przy przejściu mam zachować szczególną ostrożność, oraz *uwaga*
>nie mam obowiązku jechać z prędkością maksymalną.
Nawet wiecej - masz obowiazek zwolnic "odpowiednio". Ale tylko przy
przejsciach ze znakiem ostrzegawczym.
>> Zycze powodzenia w wypatrywaniu pieszych schowanych za kioskami,
>> samochodami i wchodzacych na przejscia bez ogladania.
>Na drogę z pierwszeństwem też tak na pałę wjeżdżasz, "bo nie widzę,
>więc co będę zwalniał"?
Drog z pierwszenstwem jest mniej, to to nie jest takie uciazliwe (ha,
ha - przejechac sie osiedlem "u nas wszystkie rownorzedne"),
widocznosc bywa lepsza, samochody po nocy oswietlone itp.
>>>>> A jak jeszcze pieszy sie zatrzyma na krawezniku i popatrzy na
>>>>> samochody
>>>>> i nie bedzie wchodzil pod te bardzo blisko jadace, to obaj beda
>>>>> szczesliwi.
>>>> Przecież nie wchodził - samochód nie dość, że był dziesiątki
>>>> metrów
>>>> przed, to jeszcze nie na tym pasie, na którym wchodził.
>
>> Ale ja w ogolnosci.
>W ogólności to masz ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A tutaj
>dyskutujemy określony przypadek.
W okreslonym przypadku to pieszemu zabrania sie przebiegac przez
przejscie :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.17 14:46 Lesko
- 14.03.17 15:08 Lesko
- 14.03.17 18:22 Cavallino
- 14.03.17 18:33 Mateusz Bogusz
- 14.03.17 18:45 Shrek
- 14.03.17 18:47 Shrek
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:12 Shrek
- 14.03.17 20:00 Budzik
- 14.03.17 20:23 Shrek
- 14.03.17 21:01 Budzik
- 14.03.17 21:28 mk4
- 14.03.17 21:30 mk4
- 14.03.17 21:37 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security