-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer02.iad.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.ia
d01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 13 Apr 2014 12:25:34 +0200
From: uzytkownik <a...@s...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
References: <li6k51$g8f$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<li6vu6$41a$1@node2.news.atman.pl> <li71l8$v9d$1@node1.news.atman.pl>
<li725j$6f8$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <li725j$6f8$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 106
Message-ID: <534a661e$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.216.157
X-Trace: 1397384734 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2365 83.22.216.157:56206
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6991
X-Received-Body-CRC: 2540517274
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2530233
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-04-10 23:24, magda pisze:
>>>> cos sie zepsulo,
>>>
>>> akumulator sie zepsul. prosilam o nietrolowanie.
Oczekujesz pomocy, czy tylko współczucia i potwierdzenia, że masz rację?
>>
>> Jak sie zepsul ?
>
>
> stracil pojemnosc, nie przyjmuje ladowania, moze ma zwarcie
> zewnetrzne. wystarczy, czy chcesz regulke jaka zazwyczaj pisza podczas
> odmowy uznania gwarancji ?
>
>
> a w temacie masz zamiar cos sensownego napisac ? jak sie zabezpieczyc
> przed sprzedawca?
Wybacz, ale to co tu napisałaś świadczy o Twojej ignorancji.
Po pierwsze. Akumulatorów nie kupuje się w sklepach internetowych lecz w
wyspecjalizowanych, lokalnych firmach, które są w stanie pomierzyć
ładowanie oraz pojemność akumulatora, a ponadto zapewniają coroczny
przegląd oraz serwis. Często przeglądy i serwis są nieodpłatne i
odbywają się w ramach ceny zakupionego akumulatora. Zakup akumulatora w
takich firmach ma tę zaletę, że akumulatory są nowe, gdyż w takich
firmach jest duża rotacja akumulatorami i nie leżą one przez wiele
miesięcy czy nawet po kilka lat na półce, zanim zostaną sprzedane, a
ponadto firma dba o taki akumulator stale go doładowując. W takich
firmach w razie problemów z akumulatorem, wszelkie reklamacje z reguły
załatwiane są od ręki.
Każdy akumulator ulega samorozładowaniu, a w razie pełnego rozładowania
ulega on uszkodzeniu. Zatem pozostawienie takiego akumulatora na półce
przez kilka miesięcy bez doładowywania, powoduje, że ten akumulator
nadaje się do wyrzucenia.
Po drugie, musisz być pewna, że przyczyna leży w akumulatorze, a nie w
samochodzie. Dlatego należałoby jechać do najbliższego elektromechanika
samochodowego, ab sprawdził instalację w samochodzie, pobór energii "na
postoju" oraz ładowanie, a także pojemność akumulatora. Taką usługę
elektromechanik wykona w 15 minut i nie weźmie więcej jak 20-30zł
Jeżeli się okaże, że jednak akumulator stracił pojemność, a instalacja w
samochodzie jest OK to poproś elektromechanika o orzeczenie na piśmie
tłumacząc, że potrzebne Ci to jest do reklamacji akumulatora. Z takim
orzeczeniem uniemożliwisz sprzedawcy zrzucenie winy na złą eksploatację
czy na stan samochodu.
Często bywa, że zaśniedziała klema powoduje problemy z odpalaniem
samochodu, choć akumulator jest w pełni naładowany. Dlatego trzeba być
pewnym co tak naprawdę się dzieje.
Zachowanie które opisałaś, że po podłączeniu prostownika, akumulator
pobiera początkowo prąd o wartości 3A i po kilkunastu minutach spada do
zera, świadczy o tym, że akumulator jest w pełni naładowany. Problemy z
odpalaniem poza złymi stykami instalacji elektrycznej (klemy, masa) czy
też zabrudzeniem lub uszkodzeniem stycznika znajdującego się przy
rozruszniku, może także być spowodowane z utratą pojemności akumulatora
oraz jego zasiarczeniem lub zamuleniem.
Po trzecie - jak należy składać reklamację?
Jako konsument masz prawo do dwóch rodzajów reklamacji i Ty decydujesz,
z którego roszczenia chcesz skorzystać. Sprzedawca nie ma prawa Cię
zbywać, ani odsyłać do Gwaranta.
1. Z tytułu "gwarancji" - roszczenie wobec producenta wyrobu lub
dystrybutora, który zadeklarował świadczenie gwarancyjne. Sposób
dochodzenia oraz termin określony jest w karcie gwarancyjnej. Jeżeli
gwarant nie określił takiego terminu to może on takie roszczenie
załatwiać choćby nawet i rok czasu. Zakres roszczenia jest ściśle
określony w karcie gwarancyjnej i jako konsument możesz żądać tylko to,
co zadeklarował Gwarant. Jeżeli Gwarant zadeklarował w karcie
gwarancyjnej tylko i wyłącznie naprawę to nie możesz żądać wymiany lub
zwrotu pieniędzy.
2. Z tytułu niezgodności z umową" - roszczenie wobec sprzedawcy. Tu cały
tryb dochodzenia oraz termin określone są ustawą. Odpowiedzialność
sprzedawcy jest w ciągu 2 lat od chwili zakupu i przedłuża się o każdy
okres, w którym jest realizowane roszczenie reklamacyjne, czyli od
chwili złożenia reklamacji do chwili spełnienia roszczeń.
http://www.adamusic.pl/userfiles/file/ust_o_szczegol
_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf
Zgodnie z zapisem tej ustawy, sprzedawca musi się ustosunkować do Twoich
roszczeń w przeciągu 14 dni. Jeżeli nie zdąży w tym terminie to z
automatu Twoje roszczenia uznaje się za uzasadnione i sprzedawca jest
zobowiązany do spełnienia Twoich żądań. W stosunku do sprzedawcy możesz
żądać: naprawy (w przypadku uszkodzonego akumulatora taka naprawa nie
może być wykonana), wymiany towaru na nowy lub zwrotu pieniędzy. Tylko
nie myl terminu ustosunkowania się do roszczenia z terminem naprawy czy
wymiany. Termin ustosunkowania się do Twojego roszczenia to okres, w
którym sprzedawca musi Ci dać odpowiedź czy uznaje Twoje roszczenie i
zaproponować sposób realizacji Twojego roszczenia.
Przykładowo: żądasz zwrotu pieniędzy, a sprzedawca Ci odpowiada w
przeciągu 14 dni, że uznaje zasadność Twojego roszczenia, ale proponuje
wymianę na nowy i określa termin tej wymiany.
Uważam, że najlepszą metodą reklamacji jest właśnie roszczenie z tytułu
"Niezgodności z umową", dlatego należy takie roszczenie złożyć na piśmie
u sprzedawcy z wyraźnym wskazaniem, że chodzi o roszczenie z tytułu
"Niezgodności z umową", a nie z tytułu "Gwarancji", za potwierdzeniem
odbioru na kopii. Olać to co pisze sprzedawca na stronie, bo roszczenie
z tytułu "Niezgodności z umową" przysługuje na mocy prawnej, a nie na
mocy deklaracji. Sprzedawca nie może takiego roszczenia olać czy
scedować na Gwaranta, a od chwili złożenia takiego roszczenia, zaczyna
tykać zegar odmierzający czas 14 dni, w którym sprzedawca "musi" się
ustosunkować do Twojego roszczenia.
Jeżeli chodzi o Rzecznika Praw Konsumenta to nie ma sensu z nim się
kontaktować, bo tylko Ci przekaże te same informacje co ja.
Z Rzecznikiem skontaktujesz się dopiero wtedy, kiedy będziesz mieć
problemy z dochodzeniem roszczeń.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.14 12:43 J.F.
- 13.04.14 14:18 uzytkownik
- 13.04.14 15:49 J.F.
- 13.04.14 18:09 uzytkownik
- 13.04.14 19:37 J.F.
- 13.04.14 19:48 magda
- 13.04.14 20:35 Czesław Wiśniak
- 14.04.14 17:01 Jakub Witkowski
- 14.04.14 21:59 Adam
- 14.04.14 23:18 uzytkownik
- 14.04.14 23:23 AL
- 14.04.14 23:27 uzytkownik
- 15.04.14 01:11 magda
- 15.04.14 07:32 uzytkownik
- 15.04.14 09:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=