-
Data: 2014-04-13 14:18:00
Temat: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-04-13 12:43, J.F. pisze:
>> Wybacz, ale to co tu napisałaś świadczy o Twojej ignorancji.
>> Po pierwsze. Akumulatorów nie kupuje się w sklepach internetowych lecz w
>> wyspecjalizowanych, lokalnych firmach, które są w stanie pomierzyć
> Ale te firmy czesto maja tez sklep w internecie :-)
Z mojego doświadczenia twierdzę, że rzadko prowadzą sprzedaż
internetową. Z reguły są to niewielkie firmy, które mają dużą ilość
klientów.
>> ładowanie oraz pojemność akumulatora,
> Pojemnosc ? Dlugo trwa i szkodzi akumulatorowi.
Nieprawda.
Aby zmierzyć pojemność akumulatora nie trzeba go rozładowywać do zera.
Wystarczy tylko kilka pomiarów, a następnie wykonanie prostych obliczeń.
>> a ponadto zapewniają coroczny przegląd oraz serwis.
> Co moze byc istotne dla gwarancji.
> Ale ... co za przeglad, jesli dostepu do korkow nie ma ?
Nieprawda.
Każdy akumulator posiada korki :)
Nawet te akumulatory, rzekomo bezobsługowe także je posiadają tyle, że
są one schowane pod listwą, często stanowiąc z tą listwą jedną całość i
tak są skonstruowane, że opary się w nich kondensują i powracają do
celek w postaci skroplin. Dlatego też ubytek wody w takich akumulatorach
jest znikomy. Bezobsługowość tych akumulatorów polega na tym, że klient
sam nic nie robi przy tych akumulatorach. Kupuje akumulator zalany i
uformowany i raz do roku ma jechać na przegląd, gdzie sprawdzą poziom i
stężenie elektrolitu, w razie potrzeby dolewają wody destylowanej.
Coroczne przeglądy są wymogiem zawartym w karcie gwarancyjnej.
>
>> Często przeglądy i serwis są nieodpłatne i
>> odbywają się w ramach ceny zakupionego akumulatora. Zakup akumulatora w
>> takich firmach ma tę zaletę, że akumulatory są nowe, gdyż w takich
>> firmach jest duża rotacja akumulatorami i nie leżą one przez wiele
>> miesięcy czy nawet po kilka lat na półce, zanim zostaną sprzedane,
> Hm, a w innych sklepach nie ma rotacji ?
Jest, tyle, że o wiele mniejsza.
Firmy specjalistyczne sprowadzają akumulatory w ilościach, które są w
stanie zbyć w przeciągu 2-3 tygodni, a przy tym te akumulatory są
systematycznie doładowywane.
Niestety są nieco droższe niż w marketach, ale z pełnym serwisem i
przeglądami.
W przypadku marketów przychodzi transport kilkuset sztuk, które się
sprzedaje przez rok czy dwa. Akumulatory leżą na półkach lub w magazynie
bez opieki, bo nikt na to nie ma czasu, a poza tym ma być tam tanio,
tanio i jeszcze raz tanio.
>> a ponadto firma dba o taki akumulator stale go doładowując. W takich
> Troche upierdliwe, bo to trzeba ladowarek kilka i co noc zalaczac ...
> az obejrze kiedys klemy, czy maja slady uzycia :-)
W firmach, od których kupuję akumulatory od przeszło 20 lat, mają
regały, a na ścianie wyprowadzenia, pod które podłączają akumulatory,
kiedy stwierdzą zbyt duże rozładowanie.
Mogą doładowywać jednocześnie wiele akumulatorów.
Akumulatory doładowuje się tylko wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba.
>> firmach w razie problemów z akumulatorem, wszelkie reklamacje z reguły
>> załatwiane są od ręki.
> Mowisz ? Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, bo to przeciez teraz
> regula ze odsyla sie do serwisu producenta.
> Chyba ze jakis autoryzowany sklep Centry ... od reki spuszcza na
> drzewo :-)
Co prawda samemu tylko raz korzystałem z takich roszczeń w firmie
specjalizującej się w sprzedaży akumulatorów, ale byłem także świadkiem
innego przypadku w tej firmie.
Przecież akumulatora nie naprawisz, bo się nie da. Klient przyjeżdża z
uszkodzonym akumulatorem, który jest objęty ochroną z tytułu
niezgodności to sprzedawca po stwierdzeniu faktu uszkodzenia
akumulatora, zakłada klientowi nowy akumulator, a uszkodzony oddaje do
producenta z tytułu rękojmi. Niczego nie wysyła, bo producent swoim
transportem przyjeżdża raz w tygodniu czy raz na dwa tygodnie z kolejną
dostawą i zabiera uszkodzone.
Tak więc dlaczego niby mieliby olewać klienta?
Natomiast firma internetowa, która od razu zrzuca odpowiedzialność na
Gwaranta jest co najmniej podejrzana i w życiu bym nie zrobił u nich
zakupów.
>> Często bywa, że zaśniedziała klema powoduje problemy z odpalaniem
>> samochodu, choć akumulator jest w pełni naładowany.
> No nie wiem. Czesto to bywalo w maluchu. W innych samochodach sie
> raczej nie spotkalem.
ROTFL.
A czym się różnią akumulatory i klemy oraz śruby masowe w Maluchu od
akumulatorów i klem oraz śrub masowych w innych samochodach? :)
>> Uważam, że najlepszą metodą reklamacji jest właśnie roszczenie z tytułu
>> "Niezgodności z umową",
> Sprzedawcy sie wycwanili - do pol roku od sprzedazy owszem.
> Potem cie spuszcza na drzewo.
> Szczegolnie ze tu klient twierdzi ze akumulator przez pare miesiecy
> byl sprawny ... a ustawa tak jakos dziwnie nie porusza tematu awarii
> wcale.
>
> J.
A wiesz o tym, że jak jesteś w stanie udowodnić sprzedawcy, iż w chwili
zakupu był on świadomy, że towar nie jest pełnowartościowy, a sprzedał
go jako towar pełnowartościowy to odpowiedzialność tego sprzedawcy nie
kończy się po 2 latach, a dopiero po latach 10?
Przykładowo. Sprzedawca sprzedaje zleżały akumulator, który utracił
swoją pojemność i nie poinformował o tym kupującego, że akumulator leżał
na półce rok czasu i może mieć przez to mniejszą pojemność, a sprzedał
go wiedząc o tym jako pełnowartościowy.
W tym przypadku wystarczy nagranie rozmowy telefonicznej :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.14 15:49 J.F.
- 13.04.14 18:09 uzytkownik
- 13.04.14 19:37 J.F.
- 13.04.14 19:48 magda
- 13.04.14 20:35 Czesław Wiśniak
- 14.04.14 17:01 Jakub Witkowski
- 14.04.14 21:59 Adam
- 14.04.14 23:18 uzytkownik
- 14.04.14 23:23 AL
- 14.04.14 23:27 uzytkownik
- 15.04.14 01:11 magda
- 15.04.14 07:32 uzytkownik
- 15.04.14 09:26 J.F.
- 15.04.14 09:37 J.F.
- 15.04.14 11:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe