  • Data: 2014-04-13 14:18:00
    Temat: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-13 12:43, J.F. pisze:

    > Ale te firmy czesto maja tez sklep w internecie :-)

    Z mojego doświadczenia twierdzę, że rzadko prowadzą sprzedaż
    internetową. Z reguły są to niewielkie firmy, które mają dużą ilość
    klientów.

    > Pojemnosc ? Dlugo trwa i szkodzi akumulatorowi.

    Nieprawda.
    Aby zmierzyć pojemność akumulatora nie trzeba go rozładowywać do zera.
    Wystarczy tylko kilka pomiarów, a następnie wykonanie prostych obliczeń.

    > Co moze byc istotne dla gwarancji.
    > Ale ... co za przeglad, jesli dostepu do korkow nie ma ?

    Nieprawda.
    Każdy akumulator posiada korki :)
    Nawet te akumulatory, rzekomo bezobsługowe także je posiadają tyle, że
    są one schowane pod listwą, często stanowiąc z tą listwą jedną całość i
    tak są skonstruowane, że opary się w nich kondensują i powracają do
    celek w postaci skroplin. Dlatego też ubytek wody w takich akumulatorach
    jest znikomy. Bezobsługowość tych akumulatorów polega na tym, że klient
    sam nic nie robi przy tych akumulatorach. Kupuje akumulator zalany i
    uformowany i raz do roku ma jechać na przegląd, gdzie sprawdzą poziom i
    stężenie elektrolitu, w razie potrzeby dolewają wody destylowanej.
    Coroczne przeglądy są wymogiem zawartym w karcie gwarancyjnej.

    > Hm, a w innych sklepach nie ma rotacji ?

    Jest, tyle, że o wiele mniejsza.
    Firmy specjalistyczne sprowadzają akumulatory w ilościach, które są w
    stanie zbyć w przeciągu 2-3 tygodni, a przy tym te akumulatory są
    systematycznie doładowywane.
    Niestety są nieco droższe niż w marketach, ale z pełnym serwisem i
    przeglądami.
    W przypadku marketów przychodzi transport kilkuset sztuk, które się
    sprzedaje przez rok czy dwa. Akumulatory leżą na półkach lub w magazynie
    bez opieki, bo nikt na to nie ma czasu, a poza tym ma być tam tanio,
    tanio i jeszcze raz tanio.

    > Troche upierdliwe, bo to trzeba ladowarek kilka i co noc zalaczac ...
    > az obejrze kiedys klemy, czy maja slady uzycia :-)

    W firmach, od których kupuję akumulatory od przeszło 20 lat, mają
    regały, a na ścianie wyprowadzenia, pod które podłączają akumulatory,
    kiedy stwierdzą zbyt duże rozładowanie.
    Mogą doładowywać jednocześnie wiele akumulatorów.
    Akumulatory doładowuje się tylko wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba.

    > Mowisz ? Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, bo to przeciez teraz
    > regula ze odsyla sie do serwisu producenta.
    > Chyba ze jakis autoryzowany sklep Centry ... od reki spuszcza na
    > drzewo :-)

    Co prawda samemu tylko raz korzystałem z takich roszczeń w firmie
    specjalizującej się w sprzedaży akumulatorów, ale byłem także świadkiem
    innego przypadku w tej firmie.
    Przecież akumulatora nie naprawisz, bo się nie da. Klient przyjeżdża z
    uszkodzonym akumulatorem, który jest objęty ochroną z tytułu
    niezgodności to sprzedawca po stwierdzeniu faktu uszkodzenia
    akumulatora, zakłada klientowi nowy akumulator, a uszkodzony oddaje do
    producenta z tytułu rękojmi. Niczego nie wysyła, bo producent swoim
    transportem przyjeżdża raz w tygodniu czy raz na dwa tygodnie z kolejną
    dostawą i zabiera uszkodzone.
    Tak więc dlaczego niby mieliby olewać klienta?
    Natomiast firma internetowa, która od razu zrzuca odpowiedzialność na
    Gwaranta jest co najmniej podejrzana i w życiu bym nie zrobił u nich
    zakupów.

    > No nie wiem. Czesto to bywalo w maluchu. W innych samochodach sie
    > raczej nie spotkalem.

    ROTFL.
    A czym się różnią akumulatory i klemy oraz śruby masowe w Maluchu od
    akumulatorów i klem oraz śrub masowych w innych samochodach? :)

    > Sprzedawcy sie wycwanili - do pol roku od sprzedazy owszem.
    > Potem cie spuszcza na drzewo.
    > Szczegolnie ze tu klient twierdzi ze akumulator przez pare miesiecy
    > byl sprawny ... a ustawa tak jakos dziwnie nie porusza tematu awarii
    > wcale.
    >
    > J.

    A wiesz o tym, że jak jesteś w stanie udowodnić sprzedawcy, iż w chwili
    zakupu był on świadomy, że towar nie jest pełnowartościowy, a sprzedał
    go jako towar pełnowartościowy to odpowiedzialność tego sprzedawcy nie
    kończy się po 2 latach, a dopiero po latach 10?
    Przykładowo. Sprzedawca sprzedaje zleżały akumulator, który utracił
    swoją pojemność i nie poinformował o tym kupującego, że akumulator leżał
    na półce rok czasu i może mieć przez to mniejszą pojemność, a sprzedał
    go wiedząc o tym jako pełnowartościowy.
    W tym przypadku wystarczy nagranie rozmowy telefonicznej :)