  • Data: 2014-04-14 23:18:01
    Temat: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-13 19:37, J.F. pisze:

    > No dobra, wyglada na to ze nie sprzedaja przez internet.
    >
    > Ale troche opinii sie znalazlo
    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,133028969,,akumula
    tor.html?v=2

    > oj, drogo :-)

    Ja wiem czy drogo. Zapewne nieco drożej niż na Allegro, ale i tak taniej
    jak w lokalnych sklepach motoryzacyjnych.
    Jak bym użytkował samochody od święta to zapewne szukałbym nowego na
    Allegro czy gdzieś w internecie, ale ja nie użytkuję samochodów od
    święta. Bywa, że nawet ta stracona godzina czy dwie, aby podjechać do
    sklepu w celu zakupu akumulatora i własnoręczna wymiana stanowi dla mnie
    większą stratę niż wydanie chćby nawet tych 50zł drożej za akumulator,
    który mi wymienią w kilkanaście minut.

    > Galerie patrze ... nie widze tych gniazdek przy regalach, za to
    > zaplecze robi wrazenie ... na milosnikach antykow :-)

    Myślisz, że już samo posiadanie super nowoczesnych przyrządów jest w
    stanie zastąpić wiedzę i doświadczenie?

    > Oni maja problemy z akumulatorami ?

    Z racji charakteru użytkowania samochodu, zmuszeni są do częstszej
    wymiany akumulatorów, a z charakteru pracy mają większy kontakt z
    innymi, podobnymi do siebie kierowcami, którzy także częściej niż zwykły
    użytkownik muszą wymieniać akumulatory.

    > Maja takie firmowe ?

    Nie wiem czy są firmowe czy niefirmowe. Szczerze mówiąc mało mnie to
    obchodzi, bo uważam, ze od zaglądania pod maskę samochodu są fachowcy od
    samochodów :)

    > Nie, ale mi w supermarkecie na kasie przewrocili na bok, zeby kod
    > odczytac :-)

    Nie kupuję akumulatorów w supermarkecie, a tak gdzie kupowałem to ich
    nie przewracali.
    To jest właśnie świetny przykład na to, że warto jest te 50zł więcej za
    akumulator niż kupować w supermarkecie, a co gorsza gdzieś w internecie,
    skąd dotrze firmą kurierską.
    A wiadomo jak się przejmują przesyłkami firmy kurierskie. Jako
    przykładem posłużę się moim przypadkiem, kiedy jedna z firm kurierskich
    wiozła do mnie instrument muzyczny, który kupiłem za kilka tys. zł. i
    rozpier.....ła go łamiąc w pół. Było to już ładnych parę lat temu, toteż
    wartość tego instrumentu była nieco wyższa niż obecnie. Teraz sobie
    wyobraźmy co mogli robić z tym instrumentem i co by robili z akumulatorem./

    > Cos im tam stoi, ale zazwyczaj czlowiekowi wysiada zima, a oni maja
    > wtedy nowa dostawe :-)
    > Zreszta mysli ze taka Anoda nie ma rocznych ? Nietypowe tylko na
    > zamowienie ?

    Kiedyś mi padł całkowicie akumulator. Opadły elektrody i nie dało się go
    nawet podładować. Okazało się, że nie mieli takiego akumulatora "od
    ręki". Dogadaliśmy się, że mi sprowadzą ten akumulator w przeciągu 2-3
    dni, a na ten czas wsadzili jakiś używany, mniejszy.

    > No coz, sadzac po innych doniesieniach, to producenci raczej odrzucaja
    > reklamacje. Wiec czy firmy stac na doplacanie ?
    > Fachowym sklepom nie odrzucaja, czy jest tego na tyle malo, ze ich
    > stac ? A marze maja wysoka :-)

    Nie wiem jak jest. Ja tylko opisuję z czym się spotkałem i z czego
    wynikają moje przemyślenia.

    > Czyli nie udowodnisz i przepis nie ma zastosowania.

    Tu nie chodzi o przepis, ale o "straszaka".

    > I najlepiej dla wszystkich, jak tez ma 2 lata lub wiecej ..

    > Ale trwalosc moze byc okreslona w inny sposob.

    > U gwaranta ?

    U sprzedawcy.

    > Bo niezgodnosci tu na razie nie ma, chyba ze sie gwarant uchyla :-)

    Jest niezgodność, kiedy sprzedawca zachęca 2 letnią gwarancją
    prawidłowej pracy, a urządzenie się psuje po roku.

    > Nawiasem mowiac - gwarancja byla dluga, gwarant przestaje gwarantowac
    > ... a odpowiedzialnosc sprzedawcy za brak realnej gwarancji sie konczy
    > po 2 latach, tak klienta ustawa zalatwila :-)
    >
    > J.

    I tu jest błąd ustawy.
    Ale patrząc też z drugiej strony przez 6 miesięcy zakłada się z
    automatu, że niezgodność istniała w chwili zakupu, pomimo, że nikt nie
    gwarantował nawet dnia.