-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: nowy minister nowe drogi
Date: Tue, 22 Dec 2015 12:05:13 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151221-2, 21.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 55
Message-ID: <56792d7c$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1450782076 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22835 89.72.242.154:3279
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3761
X-Received-Body-CRC: 38603860
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574305
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
>
> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
ruktury/ar-BBnOgcw
>
> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
> 200 mld zł?
>
> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a
> na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
>
> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
>
> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
>
> -A jakie one będą?
>
> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do tej
> pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo zresztą
> pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciągu
> doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys., nie może
> się jej doczekać. [...]
>
> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km dwa
> w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi Andrzej
> Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>
>
> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych. Można budować jeden pas, a
drugi dołożyć za kilka lat.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.15 13:14 J.F.
- 23.12.15 13:05 ddddddddd
- 23.12.15 13:50 J.F.
- 26.12.15 10:44 TM
- 26.12.15 10:44 TM
- 26.12.15 10:45 TM
- 26.12.15 21:07 janusz_k
- 28.12.15 14:40 yabba
- 28.12.15 17:09 Cavallino
- 28.12.15 18:06 yabba
- 28.12.15 20:54 Cavallino
- 28.12.15 23:32 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=