eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: nowy minister nowe drogiRe: nowy minister nowe drogi
  • Data: 2015-12-22 12:05:13
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
    > Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw
    >
    > "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
    > 200 mld zł?
    >
    > Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł, a
    > na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
    > niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
    > pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
    > budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
    > obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
    > przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
    > ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
    >
    > -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
    >
    > -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
    > inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
    >
    > -A jakie one będą?
    >
    > -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
    > inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
    > gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
    > obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
    > danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do tej
    > pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo zresztą
    > pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciągu
    > doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys., nie może
    > się jej doczekać. [...]
    >
    > -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    > zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    > realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km dwa
    > w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi Andrzej
    > Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >
    >
    > No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
    > lepsza, a czasem wrecz gorsza.


    Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
    skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych. Można budować jeden pas, a
    drugi dołożyć za kilka lat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: