    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Thu, 31 Aug 2017 20:53:12 +0200

    W dniu 2017-08-31 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
    > Ja nie znałem dziadka bo go w 51 wzięli na przesłuchanie i wrócił z
    > pękniętą śledzioną i po tygodniu zmarł. Mieli podejrzenia, ale nie
    > mieli pewności - dlatego wrócił i należeliśmy do tej szczęśliwej
    > części rodzin w Polsce, która wie gdzie jest grób. Według informacji
    > od mojej mamy dziadek podczas okupacji był koordynatorem
    > zaopatrzenia kilku grup partyzantki AK w Kieleckim. Czyli nie był w
    > lesie tylko w cywilu organizował po wsiach przede wszystkim żywność.

    No, z takimi korzeniami, to u michnikowszczyzny jesteś skreślony. Wg.
    nich, to "opozycjonowanie" miało prawo (czy raczej "lewo", wszak
    uważali, że PZPR zdradziła socjalistyczne, "szlachetne" ideały!) - miało
    prawo zacząć się dopiero w '68-mym. A kto nie był za młodu komunistą,
    ten na starość musi zostać faszystą (f~ to zresztą też socjalizm,
    nawiasem pisząc. Choć jednak zdecydowanie mniej rujnujący!)

    Takich, co to "przejrzeli na oczy" w '68-mym nazywam "wczoraj
    urodzonymi". Bo wcześniej, przez (bywało) 3, albo więcej pokoleń, z
    dziada pradziada - kochali "Kapitał", choć i na brak zwykłego grosza ich
    rodziny najczęściej nie narzekały, a nawet, można rzec: wręcz
    przeciwnie, bo albo robiły kariery w palestrze, albo medycynie, czy
    wręcz w bank-sterce...
    A zwykli, robotni-robotni-cy (czyli tacy, co do strajkowania, i innych
    ekscesów się nie palili) zazwyczaj komunizm omijali szerokim łukiem!