    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nie
    Date: Mon, 8 Jan 2018 16:52:39 -0000 (UTC)
    <5a4ff678$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <p2ou0d$40g$1@dont-email.me>
    <5a5002a3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
    <5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p1uo$7s9$1@node2.news.atman.pl> <p2p3re$atk$1@node1.news.atman.pl>
    <p2p501$c0o$1@node1.news.atman.pl> <p2p7mu$17i$1@dont-email.me>
    <p2qlai$mef$1@node2.news.atman.pl> <p2qp9a$n3f$7@dont-email.me>
    <p2rbqq$fck$2@node1.news.atman.pl> <p2rke7$q4g$1@dont-email.me>
    <5a515c5c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl> <p2torp$324$1@dont-email.me>
    <5a527430$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <p2ttlf$6b4$1@dont-email.me>
    <5a533973$0$5156$65785112@news.neostrada.pl> <p30344$hjc$4@dont-email.me>
    <5a53955e$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > autostradą, a przed Tobą inne auto. Sprawdzasz czy ktoś Cię nie
    > wyprzedza, i rozpoczynasz manewr zmiany pasa ruchu, no bo przecież
    > nikogo tam na lewym pasie nie ma. Okazuje się, że wymusiłeś
    > pierwszeństwo i ktoś za Tobą hamuje paląc opony. Jak to się stało?
    > Prosto. On jechał tym samym pasem co Ty, tyle, że dużo szybciej od
    > Ciebie i rozpoczął wyprzedzanie jadącego za Tobą auta wcześniej niż Ty.
    > Na dobrą sprawę jedziesz z maksymalną dozwoloną prędkością i tamten nie
    > powinien jechać szybciej, a jednak jechał. Czyja będzie jego wina? Nie.

    Po pierwsze - zupelnie nieadekwatny przyklad, po drugie - zanim zrobilem
    ruch kierownica na dlugo wczesniej uprzedzilem wszystkich migaczem o swoim
    zamiarze. Jesli ktos zignorowal ten migacz i mimo wszystkozacza wyprzedzac
    mnie, sygnalizujacego swoje zamiary to jest on winien zaistnialej kolizji.

    > W opisywanym w tym wątku przypadku nie ma sekwencji wydarzeń.

    I to jest właśnie to co prowadzi Cię do błędnych wnioskow - zakladasz ze
    wszystko działo sie w jednej chwili, tymczasem to nie jest prawda.

    > Masz skrzyżowanie dróg, bo tak wynika z definicji PoRD, bo skrzyżowanie
    > to nie tylko przecinanie się dróg, ale także ich połączenie i
    > rozwidlenie. Gdzie się zaczyna to skrzyżowanie i kończy? Sam twierdzisz,
    > że cały pas rozbiegowy jest skrzyżowaniem. Skoro pas ten jest
    > skrzyżowaniem to musisz się na nim zachowywać jak na skrzyżowaniu, a
    > więc jeżeli stoi znak ustąp pierwszeństwa to musisz ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim, którzy już się poruszają drogą z pierwszeństwem.

    Tego nie kwestionuje.

    Kwestionuje zachowanie czerwonego samochodu.