    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <q0sbp8$ub4$1@news.mixmin.net> <5c31e5f9$0$15481$426a34cc@news.free.fr>
    <X...@1...0.0.1>
    <q0t65s$2p7$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q0tklc$1ng$4@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q0uqcs$3sl$3@node2.news.atman.pl>
    Date: 07 Jan 2019 11:59:58 GMT

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie - po prostu większość kierowców się jednak zatrzymuje jak widzi
    > pieszego na przejściu. Natomiast z mojej wyliczanki (jak widzisz w
    > niej błąd to sprostuj) wynika, że w praktyce nie ma możliwości
    > spełnienia twojego postulatu "nie jesteś pewny, to nie wchodzisz na
    > przejście".

    Podstawowy bład polega na tym, ze rozpatrujesz cała jezdnie w kontekscie
    jednego kierunku... tymczasem tak naprawde sa dwa kierunki i tylko polowa
    dystansu.
    Dodatkowo 5km/h to stosunkowo wolny spacer. A przez jezdnie powinno sie
    przechodzic zdecydowanie i mozliwie szybkim krokiem.
    To tak na dobry poczatek.

    > Znaczy co obserwujesz? Skoro to piesi są głupi, to czemu na polskich
    > drogach roi się od filmików z kierowcami a pieszych jest jak na
    > lekarstwo? Obserwijesz co chcesz widzieć i tyle.

    Widze tyle samo złych zachowan u kierowców co u pieszych.
    Kierowcy czesto popełniaja błędy, szarzuja i tyle samo pieszych łazi z
    głowami w smartfonach etc.

    > To co pisze - masz jechać zgodnie z zasadami, a nie stawać na
    > zielonym, bo może szwagier jedzie. Zatrzymujesz się przed każdym
    > zielonym i sprawdzasz? Czemu nie? Przecież może tirolot lecieć i
    > zgodnie z twoją teorią dla własnego dobra powinieneś się upewnić
    > przed skorzystaniem z własnego pierwszeństwa.

    Nie, nie zatrzymuje sie - pisałem juz o tym kiedys.
    Ale tyle co moge to staram sie boki obserwowac i jak widze ze ktos z boku
    zapierdala to zahamuje pomimo tego ze mam pierwszenstwo.
    ale nie mam złudzen - nie ma szans wyłapac kazdego neibezpiecznestwa. Za
    duzo samochodów, za duze predkosci.
    IMO pod tym wzgledem pieszy ma łatwiej.

    > Jeszcze raz odsyłam do youtuba - widzicz, co chcesz widzieć - nazywa
    > się to fachowo confirmation bias - swoją drogą nie wiem jak po
    > polsku.

    Ale co mam zobaczyc na yt? Kierowców przekraczajacych przepisy? Tak, ich
    tez widze na drogach pełno! Masz racje, moze nawet wiecej niz pieszych.
    ale czy to udowadnia ze piesi dbaja o swoje bezpieczenstwo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.