    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: minimalny terminal
    Date: Tue, 18 Mar 2014 08:47:50 +0100

    W dniu 2014-03-17 16:53, g...@g...com pisze:

    > Robie sobie sterownik kotlowni, i zapragnalem miec jakas konsolke w
    > salonie polaczona kabelkiem. Jakies LCD, podswietlenie, przyciski,
    > moze beeperek. Do sterowania i do informacji zwrotnej.

    Masz w domu jakąś sieć LAN?
    Najfajniejszym rozwiązaniem na chwilę obecną jest zastosowanie
    Ethernetu. ENC28J60 kosztuje grosze, do tego będziesz musiał jeszcze
    doliczyć gniazdko RJ45 z wbudowanym trafkiem (lub gniazdko + zewnętrzny
    transformator). Mogę powiedzieć, że rozwiązanie jest stabilne. Skleciłem
    sobie kilka płytek testowych z Megą329 i tym układem. Jedną z nich
    trzymałem włączoną przez ponad miesiąc. Wgrany przykład z prostym
    serwerkiem WWW, bez watchdoga. Nie zauważyłem żadnego zawieszenia, układ
    przez cały czas działał stabilnie, odpowiadając na pingi i obsługując
    zapytania HTTP.

    Będziesz potrzebował jeszcze stosu TCP/IP. Ten najprostszy,
    minimalistyczny z tuxgraphics.org powinien wystarczyć do twoich
    zastosowań (wadą jest ograniczona ilość danych, jakie można przesłać za
    jednym razem, równa pojemności jednej ramki ethernetowej). Łatwo się to
    obsługuje od strony programistycznej. Gdybyś potrzebował czegoś więcej
    (np. telentu) to można użyć któregoś z bardziej rozbudowanych stosów,
    np. uIP albo tego od Microchipa (jeśli korzystasz z PIC-ów).

    Jeśli nie masz w pobliżu kotłowni żadnego switcha, od którego mógłbyś
    pociągnąć kabel ethernetowy, to też nie problem:

    http://tuxgraphics.org/electronics/201006/avr-wifi.s
    html

    Nie sądzę, żeby konieczne było stosowanie osobnego MCU do obsługi stosu
    i parsowania nadchodzących danych. Jeśli jednak zależy ci na odciążeniu
    głównego sterownika, to możesz użyć układu z wbudowanym stosem (np.
    W5100 - obudowa LQFP, trochę trudniej się lutuje).

    Inne rozwiązania? RS485, CAN, można próbować modułów do transmisji radiowej.

    BTW w książce Mirosława Kardasie "Język C, pasja programowania
    mikrokontrolerów 8-bitowych" w fajny sposób omówione zostało zagadnienie
    parsowania danych, na przykładzie komend AT. Na dołączonej płytce gotowa
    biblioteka.