  • Data: 2009-02-06 13:10:49
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    >
    > [ciach bzdury dla różnych odległości fotografowania]
    >
    > Nie wiem dlaczego używasz różnych odległości fotografowania i nie chce mi
    > się wnikać,

    To nie był mój tekst.

    Odległośc jest różna, bo można się po prostu trochę odsunąć, to oczywiste.

    > ale cieszę się, ze podałeś kalkulator. Użuję tego samego
    > kalkulatora. Odległość 10m ogniskowa taka by kąt widzenia odpowiadał
    > ekwiwalentowi 50mm:

    Od razu wyliczenia są bez sensu, bo nikt nie kadruje po przekątnej. Przy
    zdjęciach o małej GO (portret, ślubne) praktycznie zawsze dopasowuje się krótszy
    bok, czyli powinieneś przyjąć crop jaki jest w pionie (około 1.85x).
    Ile razy zdarzyło ci się robić zdjęcie z małą GO obiektowi, który jest tak
    wąski, że kadrujesz na szerokość w 3:2?

    Zresztą przeczytaj co napisał Michał, on to dobrze wytłumaczył i przedstawił
    odpowiednie wyliczenia.

    > Nie mniej więcej taka sama tylko kilkukrotnie większa. Napisałeś bzdurę i
    > dalej się przy niej upierasz. Miałbyś honor to byś przeprosił, a tak to
    > każdy może sobie wyrobić własne zdanie na temat Twojej wiarygodności.

    Nie ma w praktyce zauważalnej różnicy w GO między 4/3 i APS-C.
    Różnica kilku cm przy odległości 10m nie ma żadnego praktycznego znaczenia.

    > Bo jak widać nie jest znacząco gorsza.

    Bo jak widać nie ma tam talibów którzy zamiast oczu używają strony w PHP która
    myśli za nich.