  • Data: 2009-02-06 18:51:09
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Feb 2009, m...@a...net.pl wrote:

    > Sa ludzie ktorzy w lustrzance APS-C pisza, ze czesciej im potrzeba wiekszej
    > GO niz maja dostapna, a nie mniejszej GO nia maja dostapna.

    Zastanówmy się... a co im wadzi przymknąć przysłonę?
    I uprzedzę:
    przy tej samej ilości pikseli, tym samym kadrze (również
    tak samo jasnym) i takim samym czasie, tak złośliwie
    wychodzi że zachowanie tego samego stosunku sygnał/szum
    prowadzi do uzyskania takiej samej GO (albo jak kto woli
    - na odwrót, żądanie takiej samej GO prowadzi do tego
    samego stosunku sygnał/szum). Z dokładnością do przerw
    między pikselami :)
    Niezależnie czy to jest FF, APS, 4/3 czy 2/3"
    Tyle że na 2/3" trzeba ustawić ISO 50, na 4/3 ISO 200, na
    APS-C pewnie ISO 250 i odpowiednio więcej na FF...

    > Cokolwiek by nie mowic, to przy tej samej liczbie przyslony GO
    > w czterytrzeciu wychodzi o te pi razy oko parenascie procent wieksza

    No dobrze.
    Wyjaśnij mi tylko, po co (albo skąd) założenie o tej samej liczbie
    przysłony, bo nie rozumiem?

    > Wieksza GO
    > [...] to plus w makrofotografii,

    Jeszcze trzeba mieć czym przymknąć :)
    Czy to prawda, że nadal w "oryginalnych Zuiko" przysłony kończą się
    w okolicy F:22 ?

    > Z tym ze poniewaz roznice przy TEJ SAMEJ PRZYSLONIE sa rzedu tych
    > parunastu procent - dwudziestu procent powiedzmy, to nie jest to
    > roznica tragiczna.

    Akurat z tym się zgadzam, żeby była jasność, i nie mam zamiaru
    brać udziału w wojnie o to czy pół działki to "dużo" lub
    "wiele".

    Idzie wyłącznie o zasadę - w przypadku Twojego postu o pytanie
    skąd i po co teza o "tej samej przysłonie".
    Przecież przysłonę się dobiera do potrzeb (a przynajmniej
    tak myślałem).

    > ze czterytrzec daje mu WIEKSZA kontrole nad GO od APS-C,
    > parenascie procent ostrego wiecej, i tez calkiem slusznie.

    Kiedy nie bardzo widać dlaczego miałoby dawać.
    Daje *przy tej samej przysłonie* większą GO, ale to wymaga
    pogodzenia się z gorszym stosunkiem sygnał/szum, równie
    dobrze w APS można przymknąć przysłonę o ćwierć działki :P
    i zamiast ISO 200 dać ISO 250.

    :)

    pzdr, Gotfryd