  • Data: 2009-02-06 13:59:28
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo wrote:

    > Liczyłem po przekątnej bo tak jest IMO najuczciwiej. Gdybym patrzył po sobie
    > to liczyłbym wzdłóż dłuższego boku i wynik byłby jeszcze gorszy dla
    > Olympusa.

    Potrafisz podać obiekt o proporcjach 3:2 który fotografuje się na F1.4 izolując
    go od tła? Człowiek w trumnie? Bo nie żywy, żywy nie trzyma rąk przy ciele i
    trzeba kadrować na krótszy bok.

    > Zawsze! Nigdy nie zrobiłem odbitki w innym formacie niż 3:2 i nigdy nie
    > czułem takiej potrzeby. Albo robię10x15 albo od razu 20x30.

    Ale co ma do tego odbitka? Przeczytaj co napisałem. Chodzi o kadrowanie. Co to
    za obiekty, że są szersze niż 3:2?

    > Znowu ta sama śpiewka. Fakty sobie a Ty sobie. Pokazałem Ci, że dla
    > ekwiwalentu 50mm to nie kilka cm, ale ponad półtora metra. To jest kolosalna
    > różnica!

    To to było w metrach? LOL
    Czyli w Canonie GO będzie na 6m, a w 4/3 na 7m.
    I co to zmienia, bo nie rozumiem?
    Masz takie kadry, gdzie chcesz wyizolować szeroki obiekt który jest dodatkowo
    głęboki na 6m? No to wtedy w 4/3 dostaniesz ostrość jeszcze na 0.5m z przodu i z
    tyłu. Przy obiekcie który ma 6m!!!
    W przypadku bardziej zbliżonym do rzeczywistego (portret całej twarzy), będzie
    to np 7.5cm vs 6cm, czyli po 0.75cm różnicy z obu stron. Możesz mi powiedzieć
    jakie to ma realne znaczenie i gdzie to będzie widoczne? Przecież to jest mniej
    niż grubość palca, a mówimy o obiekcie głębokim na 6cm.

    > To, że Olympus umożliwia mniejszą kontrolę GO to fakt. Po prostu suchy fakt
    > to nie czyni posiadaczy tego systemu ani lepszymi, ani gorszymi, a Ty z tym
    > faktem walczysz jakby to był jakiś problem.

    Wg Ninika czyni znacznie gorszymi.

    > Ja nie potrzebuję strony by za mnie myślała. Ja nie szukam sztucznych
    > problemów. Ja robię zdjęcia i wiem jaki efekt chcę osiągnąć a jaki mogę.

    Ja tak samo.
    Zauważ że Ninik jeszcze nigdy nie pokazał na grupie ilustracji swoich fobii
    związanych z GO w 4/3. Nigdy nie pokazał jakiegokolwiek ograniczenia 4/3 na
    konkretnym zdjęciu.