  • Data: 2009-02-06 13:39:05
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:gmhcsp$4jq$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie był mój tekst.

    Ok. W takim razie nie wiem, po co to zacytowałeś.

    > Odległośc jest różna, bo można się po prostu trochę odsunąć, to oczywiste.

    Ale aby coś uczciwie porównać trzeba porównywać w tych samych warunkach.

    > Od razu wyliczenia są bez sensu, bo nikt nie kadruje po przekątnej. Przy
    > zdjęciach o małej GO (portret, ślubne) praktycznie zawsze dopasowuje się
    > krótszy bok, czyli powinieneś przyjąć crop jaki jest w pionie (około
    > 1.85x).

    Liczyłem po przekątnej bo tak jest IMO najuczciwiej. Gdybym patrzył po sobie
    to liczyłbym wzdłóż dłuższego boku i wynik byłby jeszcze gorszy dla
    Olympusa.

    > Ile razy zdarzyło ci się robić zdjęcie z małą GO obiektowi, który jest tak
    > wąski, że kadrujesz na szerokość w 3:2?

    Zawsze! Nigdy nie zrobiłem odbitki w innym formacie niż 3:2 i nigdy nie
    czułem takiej potrzeby. Albo robię10x15 albo od razu 20x30. Jak używałem
    Olympusów to wszystko kadrowałem do 3:2.

    > Zresztą przeczytaj co napisał Michał, on to dobrze wytłumaczył i
    > przedstawił odpowiednie wyliczenia.

    > Nie ma w praktyce zauważalnej różnicy w GO między 4/3 i APS-C.
    > Różnica kilku cm przy odległości 10m nie ma żadnego praktycznego
    > znaczenia.

    Znowu ta sama śpiewka. Fakty sobie a Ty sobie. Pokazałem Ci, że dla
    ekwiwalentu 50mm to nie kilka cm, ale ponad półtora metra. To jest kolosalna
    różnica!

    To, że Olympus umożliwia mniejszą kontrolę GO to fakt. Po prostu suchy fakt
    to nie czyni posiadaczy tego systemu ani lepszymi, ani gorszymi, a Ty z tym
    faktem walczysz jakby to był jakiś problem. Ciesz sięswoim sprzętem, ale nie
    zaprzeczaj rzeczywistości.

    > Bo jak widać nie ma tam talibów którzy zamiast oczu używają strony w PHP
    > która myśli za nich.

    Ja nie potrzebuję strony by za mnie myślała. Ja nie szukam sztucznych
    problemów. Ja robię zdjęcia i wiem jaki efekt chcę osiągnąć a jaki mogę.

    Pozdrawiam
    Winetoo