  • Data: 2009-02-06 15:02:44
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo wrote:

    > Np. pan młody stoi a panna młoda przed nim siedzi.

    Przecież żeby ich objąć GO musisz i tak przymknąć obiektyw dużo poniżej F2, więc
    w 4/3 nie ma tu żadnego ograniczenia.

    > Nie rozumiem o co pytasz. Np. leżąca na trawie panna młoda (cała, nie tylko
    > głowa) jest szersza niż 3:2. O to Ci chodzi czy o coś innego, bo już się
    > pogubiłem?

    O to mi chodzi. Tylko co tu zmieni 1cm ostrości z przodu więcej?

    > Obiekt nie musi mieć 6m. W tym przypadku 6m to minimalna odległość w jakiej
    > muszą się znaleźć obiekty które chcemy by były nieostre.

    Jak będzie miał mniej, to w APS-C też się załapie w GO, więc o czym mowa?

    > Ostatni przykład z życia: młoda para na mostku. Pod nimi mini-jeziorko -
    > take maleńkie zrobione do zdjęć przy domu weselnym. Dookoła jeziorka jakieś
    > zarośla. Mój zamysł młodzi ostro zarośla przed i za nimi nieostre. Pora była
    > późna i ze względu na słońce nie miałem zbyt dużego pola manewru jeśli
    > chodzi o kierunek robienia zdjęć. Miałem APS-C i 35mm f/1.4 i było na styk.
    > Jakby się dało bardziej otworzyć to pierwsze gałązki byłyby bardziej rozmyte
    > i całe zdjęcie by lepiej wyglądało.

    I tu też kadrowałeś na długość?
    Bo jak na krótszy bok, to różnica jak między C i N.

    > Inny przykład też z jesieni - fotografuję jakiś stary kościół gdzie wiszą
    > zabytkowe piękne żyrandole/świeczniki (nie wiem, co to było). Mam taki
    > zamysł by środkowy był ostry, a pierwszy i trzeci nieostre. Potrzebuję jak
    > najmniejszej GO. Miałem 35 f/1.4 i mogłem użyć maksymalnie przesłony 2
    > większa dawała zbyt dużą GO.

    No to w 4/3 użyłbyś 1.4 i wyszłoby na to samo.

    > Mała GO to pojęcie względne nie zawsze chodzi o portret z odległości 2
    > metrów gdzie GO ma grubość przysłowiowej kartki papieru. Wtedy rzeczywiście
    > różnice mogą być pomijalne.

    No ale zrozum, że musisz rozważać różnicę między 4/3 i APS-C zawsze w kontekście
    szerokości GO. Ninik mówi - 2 cm różnicy, to bardzo dużo! Fajnie, tylko że te
    2cm będą przy GO w APS-C na jakieś 10cm, więc co tu zmienia dodatkowy cm po obu
    stronach? Nikt tego nawet nie zauważy.

    > To nie mój problem tylko Ninika. Ja szczerze powiedziawszy częściej
    > potrzebuję większej GO niż mniejszej, ale nie o tym ta dyskusja tylko czy
    > widać różnicę, czy nie.

    Nie. Dyskusja jest o tym stwierdzeniu:

    "Czasem lubie sobie wyciac smieci nie tylko kompozycja/kadrem, ale i przy uzyciu
    GO."

    "G1 ma matryce jak 4/3 więc jakieś możliwości są, ale o wiele bardziej
    ograniczone niż lustrzanki APS-C,"

    Ninik po raz kolejny próbuje za pomocą krętactw i manipulowania odwieść
    zainteresowanego Olympusem od zakupu. Po raz kolejny wciskał mu kit, że Olympus
    się nie nada i powinien kupić lustro APS-C. A różnica to jakieś 5-10% (10 gdy
    kadrujemy na długość) szerokości GO więcej. Przy czym różnica między C i N to
    jakieś 5%.