    From: SP6STZ <z...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzież prądu
    Date: Thu, 04 Feb 2010 22:55:20 +0100

    Araneus Diadematus pisze:

    > No, wiadomo, że z tym to różnie, jednak miałem już w swym "zasięgu
    > wzroku" hetrodyny takie, że telewizor stojący w drugim kącie pokoju
    > łapał morę, albo zupelnie tracił odbiór...

    No właśnie, problem w tym że zakłada się jakiś defekt urządzenia, wtedy
    nie ma siły syfi i to równo.
    Załóżmy że jednak da się odebrać sygnał z heterodyny na ulicy, tylko
    jest jeden problem, preferencje radiosłuchaczy i telewidzów są różne,
    więc pojawia się sytuacja że panowie stojący przed czyimś domem lub
    blokiem mają niezły zgryz na jakiej częstotliwości szukać sygnału.
    Owszem można użyć analizatora widma ale i tak zajęło by to sporo czasu
    na doszukanie się tego właściwego sygnału.
    W naszych warunkach można to zrobić szybciej bez konieczności
    angażowania sprzętu, każdy ma na zewnątrz podłączoną antenę, kablówkę
    itd. Wystarczy posprawdzać wyrywkowo dosyć sporą ilość użytkowników czy
    mają opłacony abonament, zrobić medialny szum wokół tego, mówiąc krótko
    wielką pokazówę, oczywiście takie coś trzeba robić co jakiś czas, wtedy
    na pewno zwiększyłaby się liczba płacących, oczywiście jak znam naszą
    narodową mentalność i tak wielu by nie płaciło. To że nie da się
    ściągnąć abonamentu świadczy tylko o nieudolności władz.
    SP6STZ