  • Data: 2010-02-05 10:57:21
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > U nas od 15 lat rozliczenie ciepła wygląda mniej więcej tak:
    > Każde mieszkanie ma miernik ciepła (nie podzielnik).
    > Całe ciepło dostarczone do budynku jest dzielone na pół (dokładnie
    > to chyba 45/55).
    > Jedną połowę się rozdziela według mierników ciepła, ale z pewnymi
    > współczynnikami zależnymi od położenia mieszkania
    > (parter/poddasze/narożne/wewnętrzne itd). Oczywiście ci wewnątrz
    > płacą więcej za 1GJ swojego licznika niż ci na parterze czy na
    > skraju budynku. Drugą połowę płacą wszyscy według m^2 mieszkania
    > (tu chyba bez tych współczynników).
> [...]

    Mnie też jest trudno pojąć dlaczego akurat tak. Nie dlatego, że uważam
    że w tym jest za dużo albo za mało socjalizmu. Tylko dlatego, że ktoś
    starał się w jednej metodzie zawrzeć dwie skrajności. Z jednej strony
    równo od metra podłogi, z drugiej od dżula wydatkowanej energii. Nie
    zdziwiłbym się, gdyby proporcja 45:55 i przyjęte współczynniki były
    wybrane z drodze głosowania. To by pasowało do całości.

    Łatwiej jest osiągnąć "sprawiedliwość społeczną" mierząc po prostu
    temperaturę pomieszczeń i biorąc od metra podłogi i tej właśnie
    temperatury. Do tego jeszcze detektor otwarcia okien (też może być
    termometryczny) -- jak ktoś cały czas grzeje na maksa i wietrzy,
    to mu pojechać jakąś aproksymacją wyższej temperatury.

    --
    Jarek