    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak usunąć nalot?
    Date: Thu, 20 Sep 2018 19:38:16 +0200

    Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości
    news:po04qv$3jg$1@node1.news.atman.pl...

    > No to już zależy od konstrukcji włącznika - czy się przesuwa w górę i dół,
    > jak np roleta, czy podskakuje jak klamka w drzwiach.

    Zwyczajnie, wykrycie, że prąd już nie płynie i podniesienie alarmu. Jedyny
    element jednak ingerujący jest poza czajnikiem, jego samego, ani nic w nim
    nie zmienia.
    To transformator, na którym po pierwotnej wytraci się 1-2V, a po wtórnej
    zdejmę coś, co się nada do użycia.

    > można zrobić za pomocą np fotodiody - jak grzeje, to zazwyczaj jakaś
    > kontrolka świeci, jak przestaje, to gaśnie. Albo jakieś lusterko na
    > włączniku, albo przesłanianie światła, albo jakiś mikrostyk w obudowie
    > zakładanej na włącznik, możliwości i pomysłów jest duuużo.

    Wiadomo, mój jest tylko jeden z wielu możliwych, chcę zrobić układ, który
    będzie od czajnika (i dzięki temu czajnik od niego) niezależny.
    Głowa prawie przestaje napieprzać, ale czuję się tak zmęczony, że nie wiem,
    czy dziś podejmę rozrysowanie schematu.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.