  • Data: 2018-09-20 20:15:53
    Temat: Re: jak usunąć nalot?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Zwyczajnie, wykrycie, że prąd już nie płynie i podniesienie alarmu.
    > Jedyny element jednak ingerujący jest poza czajnikiem, jego samego,
    > ani nic w nim nie zmienia.
    > To transformator, na którym po pierwotnej wytraci się 1-2V, a po
    > wtórnej zdejmę coś, co się nada do użycia.

    W obwodzie czajnika czai się prąd o natężeniu circa 8A. Przy spadku
    1-2V oznacza to moc 8-16W. To się nada do użycia nawet gdy układ
    będzie zrealizowany w technice lampowej.

    > Wiadomo, mój jest tylko jeden z wielu możliwych, chcę zrobić układ,
    > który będzie od czajnika (i dzięki temu czajnik od niego) niezależny.

    To się da zrobić nawet bardzo niezależnie od czajnika. Zdalnie -- tak,
    że będzie wyglądało jakby urządzenie korzystało z efektu splątania
    kwantowego. Czas gotowania jest krótki (około stu sekund) i przewidywalny.
    Zależny od ilości wlanej wody, ale w praktyce nie jest to problemem.
    Minutnik do gotowania jajek z dzwonkiem spełni zadanie, nawet zabrany
    do innego pomieszczenia.

    --
    Jarek