eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!f
    eed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!69.16.185.1
    6.MISMATCH!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hig
    hwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <3...@v...googlegroups.com>
    <b...@m...googlegroups.com>
    Subject: Re: help:)
    Date: Thu, 20 Oct 2011 09:06:07 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-1"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 39
    Message-ID: <4e9fc86a$0$8439$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1319094378 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8439 80.55.236.85:31135
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407866
    [ ukryj nagłówki ]

    Uzytkownik "Michal sirapacz Gut" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:bceb4d8b-6af6-41c4-a968-b79482532d99@m19g2000vb
    m.googlegroups.com...
    > tzw dupa.
    >
    > podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
    > obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
    > dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
    > prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
    > (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
    > jest uszkodzony.

    Numerowales sruby przy rozkrecaniu aby potem wkrecac w te same otwory?
    Nie sugeruj sie ze jedna sruba na dynamometrze lepiej a inna ciezej dochodzi
    (to slowa mechanika w ASO ktory mi doradzal gdy sam sobei wymianialem
    uszczelke) Zalecil mi wpierw dokrecic wszystkie sruby w//g kolejnosci
    momentem 10Nm, nastepnie 20Nm, dopiero wtedy docelowym momentem i na koncu
    obrotem o okreslony kat. Ponoc taki sposób jest lepszy dla równego docisku
    glowicy na uszczelke.

    > cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
    > nie na srubie).

    Gwint w glowicy? Moze w cylindrze masz na mysli.
    Mechanik wspomniany wyraznie zabronil mi dokrecac cos wiecej, "na pale bo
    cos sie by jeszcze pewnie dalo" niz wynika z opisu bo grozi to pogieciem
    glowicy a wtedy dupa blada.

    Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
    > podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
    > moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
    > czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
    > gwint w glowicy? sruba napewno nie siegnela dna bo gdyby tak sie stalo
    > to by sie oparla i napewno nie polecialoby przy 50-60Nm.....

    Momenty dociagania srub sa w tabelach do znalezienia w sieci. Nie rób na
    pale.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: