  • Data: 2011-10-21 11:55:49
    Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl...

    > Napisałem że masz rację. Nie wystarcza to policz ile za każdym ruchem
    > tłoka
    > góra dół ubywa materiału z pierścieni i cylindra przy założeniu że silnik
    > do
    > remontu ma zrobić 200 tysięcy. Ubytek cylindra 0,1 na stronę. Przez
    > pierwszą
    > godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się
    > atomami
    > a tych żaden filtr nie zatrzyma.

    Jak będziesz miał okazję odżałuj na ten nowy olej i filtr przy nowych
    pierścieniach i honowanych! gładziach , uruchom silnik tak jak pisałem a
    potem rozpruj ten filtr. Ja z ciekawosci tak robię czasem a już przy
    docieraniu zawsze - wtedy wiem czy naprawa przebiegła pomyślnie czy mieli
    się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
    znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.
    Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
    eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
    filtrze.

    >Ciekawe czy w tych książkach znalazłeś
    > informacje że w pracującym silniku spalinowym jeśli jest zachowane
    > smarowanie
    > to żaden element nie ma bezpośredniego kontaktu z innym elementem
    > współpracującym. Jedynie zawory w miejscach przylegania do gniazd pracują
    > na
    > sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.

    Górny pierścień uszczelniający pracuje z bardzo nikłym smarowaniem.
    Gdyby wszystko pracowało na filmie olejowym jak wspominasz nie występował by
    proces docierania! i nie miał bym osadu na filtrze.
    Po honowaniu osiągamy jakąś chropowatość powierzchni po docieraniu jest inna
    trzeba by policzyć ile materiału zostaje zeszlifowane zakładając same zmiany
    w chropowatości. Powierzchnia ścian cylindra jest duża i nawet niewielki
    ubytek w grubości da jakąś widoczną ilość materiału. Jak się tworzy honując
    porządana rysa, która przechowuje olej smarujący pierścienie - powstają i
    zadziory w mikroskopowej skali one znikają w czasie docierania. W reszcie
    elementów przacujacych też występuje szlifowanie mikro-zadziorów powstałych
    po procesie produkcji i one lądują w filtrze. Czasem muszę wyjąć tłok w
    dopiero co docieranym silniku i widzę też, że np pierścienie zgarniające
    ścierają sie całkiem widocznie.
    Owszem nie twierdzę, że nie przesadzam - ale dmucham na zimne. I naprawdę
    zachęcam do rozprucia filtru w odnowionym kompletnie silniku!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz