-
Data: 2011-10-21 11:55:49
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl...
> Napisałem że masz rację. Nie wystarcza to policz ile za każdym ruchem
> tłoka
> góra dół ubywa materiału z pierścieni i cylindra przy założeniu że silnik
> do
> remontu ma zrobić 200 tysięcy. Ubytek cylindra 0,1 na stronę. Przez
> pierwszą
> godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się
> atomami
> a tych żaden filtr nie zatrzyma.
Jak będziesz miał okazję odżałuj na ten nowy olej i filtr przy nowych
pierścieniach i honowanych! gładziach , uruchom silnik tak jak pisałem a
potem rozpruj ten filtr. Ja z ciekawosci tak robię czasem a już przy
docieraniu zawsze - wtedy wiem czy naprawa przebiegła pomyślnie czy mieli
się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.
Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
filtrze.
>Ciekawe czy w tych książkach znalazłeś
> informacje że w pracującym silniku spalinowym jeśli jest zachowane
> smarowanie
> to żaden element nie ma bezpośredniego kontaktu z innym elementem
> współpracującym. Jedynie zawory w miejscach przylegania do gniazd pracują
> na
> sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.
Górny pierścień uszczelniający pracuje z bardzo nikłym smarowaniem.
Gdyby wszystko pracowało na filmie olejowym jak wspominasz nie występował by
proces docierania! i nie miał bym osadu na filtrze.
Po honowaniu osiągamy jakąś chropowatość powierzchni po docieraniu jest inna
trzeba by policzyć ile materiału zostaje zeszlifowane zakładając same zmiany
w chropowatości. Powierzchnia ścian cylindra jest duża i nawet niewielki
ubytek w grubości da jakąś widoczną ilość materiału. Jak się tworzy honując
porządana rysa, która przechowuje olej smarujący pierścienie - powstają i
zadziory w mikroskopowej skali one znikają w czasie docierania. W reszcie
elementów przacujacych też występuje szlifowanie mikro-zadziorów powstałych
po procesie produkcji i one lądują w filtrze. Czasem muszę wyjąć tłok w
dopiero co docieranym silniku i widzę też, że np pierścienie zgarniające
ścierają sie całkiem widocznie.
Owszem nie twierdzę, że nie przesadzam - ale dmucham na zimne. I naprawdę
zachęcam do rozprucia filtru w odnowionym kompletnie silniku!
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=