  • Data: 2011-10-24 14:56:31
    Temat: Re: help:)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Michal sirapacz Gut" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:9223fbb7-2621-4925-8560-5a0f5ec07ed2@f5g2000vbz
    .googlegroups.com...
    > Numerowales sruby przy rozkrecaniu aby potem wkrecac w te same otwory?

    >nie - po co.
    >generalnie to takie same gwinty dociskane z taka sama sila mniej
    >wiecej
    A jednak nie do konca. Gdybys wkrecal nowe sruby to jasnem ale stare sruby
    podczas poprzedniego wkrecania juz sie jakos ulozyly. Gwinty srub i gniazd
    nie sa idealnie identyczne na calej dlugosci.
    Mówie o numerowaniu gdyz widzialem kiedys jak mechanik na stole ukladal
    wykrecane sruby dokladnie tak jak byly wyciagane z silnika mechanika, wiec
    pomyslalem ze to ma cel i sens. Tasma klejaca papierowa kosztuje pare zl i
    do tego drugie tyle za marker. Numery wedle kolejnosci dokrecania.

    Ja znalazlem w przypadku mojego silnika fiat 1242ccm w opisach dwa sposoby
    które róznily sie katem oraz momentem. inaczej bylo w "Sam naprawiam,,," niz
    na jakis forach. Poszedlem do ASO Fiata i wreczajac browara zapytalem
    mechanika jak oni dokrecaja i czy zawsze wymieniaja sruby. Odpowiedzial ze
    jezeli sa pierwszy raz odkrecane to raczej nie daja nowych chyba ze cos
    wypadnie i okazalo sie ze dokrecaja inaczej niz bylo w "Sam naprawiam"
    Tymczasem ja juz swoim natluklem ponad 30tys od czasu wymiany i nic zlego
    nie zauwazylem a wspomne ze poszla UPG i lalo tak ze az wyplukalo caly nagar
    z jednego cylindra i bylo pelno mazi w zbiorniku na plyn chlodniczy.

    Marek