-
Data: 2011-10-21 00:06:32
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
> > Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
> > internetowe.
>
> Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
> jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
> sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
> W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
> materiałoznawstwie i projektowaniu.
>
> > Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
> > ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
> > Na
> > razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
> > czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
> > fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
> > odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
> > jego
> > parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.
>
> Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
> mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
> nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
> opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.
>
> To że
> > jeden filtr nazywa się bocznikowym a inny szeregowym lub pełnego przepływu
> > nic
> > nie znaczy jeśli idzie o otwieranie się zaworu. W bocznikowym dołożony
> > jest
> > jeden element w filtrze, cieńsza jest obudowa i olej z niego wraca do
> > miski. O
> > ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
> > pracujących
> > pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
> > filtrowaniu
> > filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
> > ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
> > mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
> > przez
> > pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to
> > załatwia.
> > Tyle literatura fachowa.
>
> A jaka ta Twoja literatura fachowa?
> A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
> pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
> Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
> Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
> natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
> na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
> wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
> Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
> popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
> czytszy tym lepszy.
> Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
> docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
> czasem zdecydowanie więcej!
>
Daj spokój. Wymyśliłeś to sobie a bliżej nie zidentyfikowane źródła niby
potwierdzają. Mnie zwisa i powiewa czy ktoś sobie potrzebnie albo
niepotrzebnie wymienia olej. Ale jak nie istnieje potrzeba jego wymieniania, w
opisywanym przypadku tak jest, to po co to robić. Fajnie czasami zabłysnąć. Że
godzina i żeby zwiększać obroty. Brzmi wiarygodnie. Bo i mniej więcej tak się
robiło w warszawiankach, moskwiczach. To jak ktoś uwierzy ze jak dawno temu
tak było to można i teraz. Jasne że można bo w niczym to nie zaszkodzi,
Specjalnie pomóc też nie pomoże. Bez obciążenia to i 7 tysięcy można kręcić.
Jedyny efekt pracy bez obciążenia przez godzinę jest zużycie paliwa. Nic się w
tym czasie nie ułoży, nie dotrze ( nie dotyczy starej Łady). Co najwyżej mogą
wyjść błędy montażowe. Silnik spalinowy to prosta konstrukcja. Nie ma w nim
nic cudownego. Kilkadziesiąt kilogramów obrobionego metalu. Nie wymaga
traktowania jakby był elementem kultu religijnego.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
- 21.10.11 01:20 kogutek
- 21.10.11 08:19 Ukaniu
- 21.10.11 11:05 kogutek
- 21.10.11 11:55 Ukaniu
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=