eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyszczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
  • Data: 2011-10-21 00:06:32
    Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
    > > Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
    > > internetowe.
    >
    > Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
    > jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
    > sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
    > W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
    > materiałoznawstwie i projektowaniu.
    >
    > > Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
    > > ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
    > > Na
    > > razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
    > > czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
    > > fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
    > > odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
    > > jego
    > > parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.
    >
    > Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
    > mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
    > nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
    > opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.
    >
    > To że
    > > jeden filtr nazywa się bocznikowym a inny szeregowym lub pełnego przepływu
    > > nic
    > > nie znaczy jeśli idzie o otwieranie się zaworu. W bocznikowym dołożony
    > > jest
    > > jeden element w filtrze, cieńsza jest obudowa i olej z niego wraca do
    > > miski. O
    > > ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
    > > pracujących
    > > pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
    > > filtrowaniu
    > > filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
    > > ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
    > > mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
    > > przez
    > > pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to
    > > załatwia.
    > > Tyle literatura fachowa.
    >
    > A jaka ta Twoja literatura fachowa?
    > A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
    > pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
    > Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
    > Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
    > natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
    > na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
    > wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
    > Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
    > popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
    > czytszy tym lepszy.
    > Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
    > docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
    > czasem zdecydowanie więcej!
    >
    Daj spokój. Wymyśliłeś to sobie a bliżej nie zidentyfikowane źródła niby
    potwierdzają. Mnie zwisa i powiewa czy ktoś sobie potrzebnie albo
    niepotrzebnie wymienia olej. Ale jak nie istnieje potrzeba jego wymieniania, w
    opisywanym przypadku tak jest, to po co to robić. Fajnie czasami zabłysnąć. Że
    godzina i żeby zwiększać obroty. Brzmi wiarygodnie. Bo i mniej więcej tak się
    robiło w warszawiankach, moskwiczach. To jak ktoś uwierzy ze jak dawno temu
    tak było to można i teraz. Jasne że można bo w niczym to nie zaszkodzi,
    Specjalnie pomóc też nie pomoże. Bez obciążenia to i 7 tysięcy można kręcić.
    Jedyny efekt pracy bez obciążenia przez godzinę jest zużycie paliwa. Nic się w
    tym czasie nie ułoży, nie dotrze ( nie dotyczy starej Łady). Co najwyżej mogą
    wyjść błędy montażowe. Silnik spalinowy to prosta konstrukcja. Nie ma w nim
    nic cudownego. Kilkadziesiąt kilogramów obrobionego metalu. Nie wymaga
    traktowania jakby był elementem kultu religijnego.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: