-
Data: 2011-10-21 00:06:32
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
> > Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
> > internetowe.
>
> Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
> jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
> sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
> W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
> materiałoznawstwie i projektowaniu.
>
> > Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
> > ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
> > Na
> > razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
> > czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
> > fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
> > odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
> > jego
> > parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.
>
> Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
> mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
> nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
> opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.
>
> To że
> > jeden filtr nazywa się bocznikowym a inny szeregowym lub pełnego przepływu
> > nic
> > nie znaczy jeśli idzie o otwieranie się zaworu. W bocznikowym dołożony
> > jest
> > jeden element w filtrze, cieńsza jest obudowa i olej z niego wraca do
> > miski. O
> > ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
> > pracujących
> > pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
> > filtrowaniu
> > filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
> > ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
> > mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
> > przez
> > pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to
> > załatwia.
> > Tyle literatura fachowa.
>
> A jaka ta Twoja literatura fachowa?
> A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
> pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
> Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
> Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
> natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
> na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
> wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
> Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
> popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
> czytszy tym lepszy.
> Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
> docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
> czasem zdecydowanie więcej!
>
Daj spokój. Wymyśliłeś to sobie a bliżej nie zidentyfikowane źródła niby
potwierdzają. Mnie zwisa i powiewa czy ktoś sobie potrzebnie albo
niepotrzebnie wymienia olej. Ale jak nie istnieje potrzeba jego wymieniania, w
opisywanym przypadku tak jest, to po co to robić. Fajnie czasami zabłysnąć. Że
godzina i żeby zwiększać obroty. Brzmi wiarygodnie. Bo i mniej więcej tak się
robiło w warszawiankach, moskwiczach. To jak ktoś uwierzy ze jak dawno temu
tak było to można i teraz. Jasne że można bo w niczym to nie zaszkodzi,
Specjalnie pomóc też nie pomoże. Bez obciążenia to i 7 tysięcy można kręcić.
Jedyny efekt pracy bez obciążenia przez godzinę jest zużycie paliwa. Nic się w
tym czasie nie ułoży, nie dotrze ( nie dotyczy starej Łady). Co najwyżej mogą
wyjść błędy montażowe. Silnik spalinowy to prosta konstrukcja. Nie ma w nim
nic cudownego. Kilkadziesiąt kilogramów obrobionego metalu. Nie wymaga
traktowania jakby był elementem kultu religijnego.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
- 21.10.11 01:20 kogutek
- 21.10.11 08:19 Ukaniu
- 21.10.11 11:05 kogutek
- 21.10.11 11:55 Ukaniu
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO