  • 1. Data: 2011-10-18 13:31:00
    Temat: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    witam, zawiesilem sie na etapie wymiany pierscieni

    nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
    rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.

    czy ktos uzywal szczypiec do pierscieni i wie jak poprawnie tego uzyc?
    przeorałem youtube i google i nic nie znalazlem co by mi dalo chociaz
    wskazowke.....

    sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
    bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
    solidnym momentem stare?

    pozdrawiam
    michal gut -> obecnie remontujacy starego kropka z 1997:)

  • 2. Data: 2011-10-18 13:44:16
    Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    witam, zawiesilem sie na etapie wymiany pierscieni

    nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
    rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.

    Często pierścienie wymagają dużo siły, jednak nie widząc nie wiem czy nie
    robisz czegoś nie tak.

    Śruby stopy korbowodu to najistotniejsza z punktu widzenia totalnego
    zniszczenia silnika jego część. Tutaj trzeba postępować dokładnie z
    wytycznymi producenta. Zwykle wymagają wymiany ze względów bezpieczeństwa

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2011-10-18 13:53:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał sirapacz Gut <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > solidnym momentem stare?
    >
    > pozdrawiam
    > michal gut -> obecnie remontujacy starego kropka z 1997:)
    Rodzajów takich szczypiec jest sporo. Używałem takich co podpierają pierścień
    w kilku miejscach. Same się dostosowywały do pierścieni. Żadnych śrub i
    nakrętek nie przykręcaj solidnie. Dokręcaj takim momentem jak w instrukcji
    napisali.

  • 4. Data: 2011-10-18 14:54:25
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    wlasnie takie szczypce mam - tylko albo badziewne albo ja jestem jakis
    oszołomiony.
    wkurzylem sie i poradzilem sobie - na jednym tloku silowalem sie z
    tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
    przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam
    pierscienia niewiadomo jak bardzo.

    dzieki za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2011-10-18 15:19:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
    >przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam

    Nie bój. nie rozegną się. Jeśłi już to "tylko" pękną.
    Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po kilku
    cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie.
    Może w tych samochodowych też się tak da?

    Marek

  • 6. Data: 2011-10-18 16:55:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-10-18 15:19, 4CX250 pisze:

> [...]
    > kilku cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie.
    > Może w tych samochodowych też się tak da?

    Ja zawsze palcami rozginałem ;) nigdy nie potrzebowałem żadnych
    wynalazków do założenia pierdzienia na tłok.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Parę też i mi pękło ;)
    PS2:
    Jeśli stary tłok nie omieszkaj wyczyścić miejsca gdzie siedzi pierścień
    (zbiera się tam czasem sporo nagaru) - najlepiej czyści się właśnie
    pękniętym kawałkiem pierścienia :)

  • 7. Data: 2011-10-18 17:15:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po
    > kilku cienkich blaszkach wyciętych z puszki po piwie. Może w tych

    hehe, potrzeba matką wynalazków.
    Ja kiedyś zrobiłem lejek żeby wlać paliwo z kanistra - z połówki
    butelki po coli i kawałka drutu z parasola (żeby klapkę we wlewie
    uchylić).

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2011-10-18 20:58:43
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 18 Oct 2011 04:31:00 -0700 (PDT), Michał sirapacz Gut
    <s...@g...com> wrote:

    > sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
    > bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
    > solidnym momentem stare?

    Jeśli w instrukcji stało, żeby po dokręceniu śrub momentem
    dokręcić je o kąt, bezwględnie wymień -- taka śruba jest
    odkształcona plastycznie. Jeśli tylko momentem... Ile kosztują
    śruby w porównaniu do kosztów remontu?

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2011-10-18 21:40:48
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):

> [...]
    > dokręcić je o kąt, bezwględnie wymień -- taka śruba jest
    > odkształcona plastycznie. Jeśli tylko momentem... Ile kosztują

    Nie mąć bo potem ludzie coś usłyszą, sami sobie dopowiedzą i wychodzi tak jak
    zawsze. Informacje jak i ile razy można przykręcać poszczególne śruby napisane
    są w instrukcji. U mnie napisali że przy trzecim zdejmowaniu głowicy trzeba
    wymienić szpilki. Dokręcanie momentem i o kąt. A przy korbowodach nic nie
    napisali i też jest moment i kąt. Pomylili się. Oczywiście że nie.

  • 10. Data: 2011-10-18 21:52:52
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 18 Oct 2011 19:40:48 +0000 (UTC), kogutek
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > są w instrukcji. U mnie napisali że przy trzecim zdejmowaniu głowicy trzeba

    No to fajnie. Ale znając charakter odkształcenia plastycznego
    podszedłbym do sprawy z całkowitą nadgorliwością i wymienił
    śruby/szpilki, bo nie ma żadnego prawa, które zagwarantuje, że
    90 stopni po raz trzeci odkształci tak samo śrubę, jak po raz
    pierwszy i śruba nie zacznie płynąć. Koszt śrub/szpilek jest
    niewielki w stosunku do kosztów ewentualnej rozbiórki/naprawy.

    > Dokręcanie momentem i o kąt. A przy korbowodach nic nie
    > napisali i też jest moment i kąt. Pomylili się. Oczywiście że nie.

    Ależ jak sobie stryjenka winszuje.

    r.