  • Data: 2017-08-05 15:05:46
    Temat: Re: gazoport
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 13:40:22 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tona węgla nawet nie kosztowała "drogo", ale po prostu kosztowała.
    > Płacono za nią realnymi pieniędzmi, za które można było kupić wszystko.
    > Choćby pszenicę w Kanadzie.

    Ale przy okazji byla tez chyba realnie drozsza niz dzis, bo sie
    pojawila jakas tania konkurencja. Murzynscy gornicy po $100 ?

    Ale nawet realny pieniadz nie pomoze, gdy polniewolniczy gornik za
    $100 potrzebuje doplaty do chleba, do kurczaka, do telewizora ...

    > Ano nie zostaje. Wbrew temu, co niektórzy próbują wmawiać. Wprawdzie
    > jest tak, że niewielki procent ludzi ma wielki procent światowego
    > majątku. Ale jeśli ten majątek to akcje Facebooka i Apple -- to nie
    > jest tak źle.

    Czasy sie zmienily, FB lepszy niz gazeta.

    > Gdzie dają mieszkanie za 10$/mc?

    Tak to jakos za PRL wychodzilo.

    > Po wojnie zdychanie z głodu było już tylko w powieściach Żeromskiego.
    > Albo w audycjach radia "Tu Jedynka".

    Bo wszedzie u wladzy socjalisci :-)
    Tylko jacys lepsi, nie zmieniali nauki ekonomii :-)

    > Nie wiem czy się starają, ale słabo wychodzi. Z tym że maksymalne
    > błędy pewnie nie przekraczają kilkudziesięciu procent. A nie tak

    Pewnie tak, ale to nadal sporo, jesli sie z tego PKB cos oblicza i
    wnioski wyciaga.

    > jak pry porównaniu wskaźników między światem ekonomii i ekonommi
    > socjalistycznej -- że coś się różni kilkanaście tysięcy procent.

    Owszem, ale i wtedy PKB liczono i zdaje sie dosc realny wychodzil.
    z tym, ze wtedy bylo latwiej - przedsiebiorstwa panstwowe, to sie kaze
    odpowiednie sprawozdanie wyslac.

    J.