  • Data: 2017-08-07 06:06:12
    Temat: Re: gazoport
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 04:42:31 -0700 (PDT), 4...@g...com
    > Wczesniej napisalem ze w fabryce jakies drobne zostawaly, biurko
    > musieli kupic, krzeselko, lampke, telefon.

    Tylko wydaje mi sie, ze fabryki normalne faktury wystawialy.
    I normalne faktury otrzymywaly, za materialy do produkcji czy maszyny.

    > Na pensje, nagrody itp
    > po pieniadze kasjer(ka) jezdzili do banku.

    Zrozumiale, jesli nabywca placil przelewem.
    Za biurko moze i wygodniej bylo zaplacic gotowka, ale sklep fabryce
    biurek to chyba znow przelewem.

    > Zjednoczenie bylo czyms
    > w rodzaju zarzadzajacego w imieniu wlasciciela (panstwa) podleglymi
    > zakladami i tam podejmowane byly decyzje co do wydawania kasy.
    > Pewno i w kapitalistycznych krajach byl i jest taki system. Wiele
    > fabryk samochodow pod jedna marka i jedna centrala ktora rzadzi
    > kasa. U nich dyrektor fabryki tez za duzo nie mogl, tak jak
    > dyrektor PRLowskiej fabryki. Wlasciciel chce miec kontrole nad
    > swoja wlasnoscia bez wzgledu na miejsce gdzie sie znajduje.

    Tak jest. Ale jednak pojedyncza fabryka musi sie jakos rozliczac,
    chocby ze wzgledow podatkowych, jak w innym kraju.

    Tylko gdzies tu powstaje slowo "amortyzacja" i "zysk" - jak
    zjednoczenie stawia nowa fabryke, wyposazenie zaklad dostaje ... to
    zysk wynikajacy ze "srodkow produkcji" powinno zjednoczenie otrzymac,
    aby nastepna fabryke moc zbudowac.

    W kazdym badz razie sfera budzetowa byla spora, a o podatkach sie nie
    slyszalo. Tzn byly dla rzemiosla.

    J.