  • Data: 2015-09-08 13:07:40
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:msmeit$4l1$...@d...me...

    >Kluczy może być tysiące, ale ich różnych kobinacji może być mniej!
    >Weź pod uwagę że te same klucze mogą się w puli powtarzać...
    >Kiedyś tak robiło się z kluczami do samochodów - kombinacji
    >różnych zamków było kilka tysięcy natomiast samochodów robiono
    >miliony sztuk - klucze się powtarzały, owsem, ale z tak małym
    >prawdopodobieństwem że ciężko było trafić w normalnej sytuacji
    >na dwa auta które pasowały do jednego klucza.
    >W sytuacji hotelowej, gdy jeden klucz będzie pasował do pokojów
    >234, 555 i 742 to i tak żaden gość hotelowy tego nie zauważy.

    We wroclawskim akademiku ponoc przechodzil pan z torba wkladek i
    wymienial.
    Wkladka i klucze z pokoju 234 trafily np do 555 - i wystarczylo.
    Juz byly wlasciciel nie otworzy pokoju dorobionym kluczem.

    Co prawda mozna by sobie wyobrazic ambitniejszego studenta, ktory
    dyskretnie probuje wszystkie drzwi.

    >Myślę, że jak kupujesz zamki Yeti czy Łucznik to też firma sprzedaje
    >miliony zamków a w śród nich jest pewnie 1000 różnych kombinacji.

    Jakos tak. Tam jest 5 zapadek/precikow, kazdy ma ze 3mm zakresu
    zmiennosci dlugosci, w nowym zamku to moze i 0.2mm wystarczy aby nie
    otworzyc, z czasem jak sie wyrobi to nie wiem czy 0.4 bedzie
    wystarczajace, a w ogole to fabryka moze miec maszynke do nacinania
    kluczy znormalizowana np co 0.5mm - i podobny rzad wychodzi.

    J.