  • Data: 2009-10-18 12:14:07
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Konop" napisał:
    > Nikt się z tym nie zgodzi!! Kolego, wzmacniacz nie jest źródłem energii!!!

    nikt nie twierdzi że jest, wzmacniacz jest tylko pośrednikiem w
    przekazywaniu energii!!!

    > Dostaje powiedzmy +18V z zasilania, a na głośnik ma podać +1V (wynika z
    > sygnału na wejściu)... więc odkłada się na nim 17V... prąd płynący do
    > wyjścia to 1V/4ohm czyli 0,25A... mamy moc ponad 4W traconą... policz co
    > będzie przy 9V na wyjściu ;)...

    czy ty w życiu skonstruowałeś jakiś wzmacniacz?:O)
    jak dasz zasilanie 18V to na głośnik możesz maksymalnie podać prawie te 18V
    (minus napięcie nasycenia tranzystorów i jakeiś drobne spadki po drodze:O)
    a ile tego spadku będzie naprawdę to zależy głównie od impedancji wyjściowej
    wzmacniacza i impedancji głośników głośników

    p.s. tak myślę nad tym wątkiem i do takiego dochodzę wniosku:
    zadałęm an grupę elektroniczną proste pytanie z elektrotechniki (sam
    odpowiedź znalazłem w necie następnego dnia:O) i na pytanie jest w stanie
    odpowiedzieć tylko jedna osoba!!!!
    wpadł mi w ręce podręcznik elektrotechniki i nawet w nim tak podstawowych
    informacji jak przekładnia impedancji transformatora nie podaje, w takich
    sytuacjach widać jaki jest poziom naszej edukacji, to podobnie jak z
    pierwiastkiem w matematyce, widza podstawowa a prużno jej szukać nawet w
    podręcznikach uczelni wyższych, toś wie jak policzyć pierwiastek?:O)