  • Data: 2009-10-18 12:40:23
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Oct 2009 14:14:07 +0200, Papa Smerf wrote:

    >czy ty w życiu skonstruowałeś jakiś wzmacniacz?:O)
    >jak dasz zasilanie 18V to na głośnik możesz maksymalnie podać prawie te 18V
    >(minus napięcie nasycenia tranzystorów i jakeiś drobne spadki po drodze:O)
    >a ile tego spadku będzie naprawdę to zależy głównie od impedancji wyjściowej
    >wzmacniacza i impedancji głośników głośników

    Kolego, o wzmacniaczach tez nie masz dobrego pojecia.

    >p.s. tak myślę nad tym wątkiem i do takiego dochodzę wniosku:
    >zadałęm an grupę elektroniczną proste pytanie z elektrotechniki (sam
    >odpowiedź znalazłem w necie następnego dnia:O) i na pytanie jest w stanie
    >odpowiedzieć tylko jedna osoba!!!!

    A jaka jest odpowiedz ktora znalazles ?

    Bo prawda jest taka ze dopasowanie impedancji na rowno stosuje sie :
    -przy w.cz. - bo inaczej w antenach i kablach cuda sie dzieja.

    -przy niektorych czujnikach, gdy chcemy jak najwiecej mocy sygnalu
    odebrac.

    Czesto zas "dopasowanie impedancji" oznacza ze odbiornik ma ja
    znacznie wieksza niz zrodlo, wlasnie po to zeby nie zmieniac
    wlasciwosci zrodla.

    >wpadł mi w ręce podręcznik elektrotechniki i nawet w nim tak podstawowych
    >informacji jak przekładnia impedancji transformatora nie podaje,

    Albo to bardzo kiepski podrecznik jest, albo po prostu nie zauwazyles.

    >w takich
    >sytuacjach widać jaki jest poziom naszej edukacji, to podobnie jak z
    >pierwiastkiem w matematyce, widza podstawowa a prużno jej szukać nawet w
    >podręcznikach uczelni wyższych, toś wie jak policzyć pierwiastek?:O)

    Oczywiscie. Jest pare ksiazek o metodach numerycznych :-)

    A jak liczyc za pomoca kartki i olowka to faktycznie juz nie ucza.
    Jakos sie nie czuje uposledzony z tego powodu :-)

    J.