  • Data: 2009-10-19 17:44:45
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "AS" napisał:
    > Głośnik 4 omowego do wzmacniacza 8 omowego też można jednak należy sobie
    > wówczas zdawać sprawę z tego, że większe będą straty w tranzystorach
    > końcowych wzmacniacza i mogą one się zjarać.

    jeśli wzmacniacz nie jest mocno przewymiarowany, a przy wzmacniaczach mocy
    raczej nie jest bo to się nie opłaca, wzmacniacz się spali, ale jak widzisz
    na grupie jest cała masa oszołomów co wiedzą swoje:O)

    > Poza tym mam przecucie graniczące z pewnością, że ktoś pisząc o
    > dopasowaniu, którego celem jest przekazanie maksymalnej mocy do obciążenia
    > (ma to miejsce gdy impedancja źródła jest równa impedancji obciążenia!!!)
    > myli je ze sprawnością, kiedy chodzi o minimalne straty w źródle w
    > stosunku do mocy wydzielanej na obciążeniu, która wcale nie ma wartości
    > maksymalnej możliwej do uzyskania w układzie.

    definiowanie sprawności będzie zależne od konkretnego rozwiązania, w każdym
    razie chodzi o to żeby odebrać maksymalną moc, co się równa maksymalnej
    energii,
    wiec nie chodzi o minimalne straty w źródle, tylko o maksymalne
    wykorzystanie energii produkowanej w źródle, z czego wynika maksymalna
    sprawność żródła:O)